Overslaan en naar de inhoud gaan

Spam kost Amerikaanse bedrijven 22 miljard

De tijd die Amerikaanse werknemers kwijt zijn met het verwijderen van spam, levert jaarlijks een kostenpost op van bijna 22 miljard dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat melden onderzoekers van Rockbridge Associates in samenwerking met de University of Maryland in de National Technology Readiness Survey. Uit ondervraging van duizend Amerikaanse internetgebruikers blijkt dat ongeveer driekwart van de ontvangen mailtjes spam is. Het gemiddeld aantal spamberichten per dag is 18,5.

related partner content for mobile comes here

Bij een gemiddelde van 2,8 minuten per dag om deze ongewenste mailtjes te verwijderen, kost dit Amerikaanse bedrijven jaarlijks 21,6 miljard dollar (16,7 miljard euro), aldus de onderzoekers.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 14 procent van de ondervraagden ook echt leest waar het spambericht over gaat. (Webwereld).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in