Spam kost Amerikaanse bedrijven 22 miljard
De tijd die Amerikaanse werknemers kwijt zijn met het verwijderen van spam, levert jaarlijks een kostenpost op van bijna 22 miljard dollar.
Dat melden onderzoekers van Rockbridge Associates in samenwerking met de University of Maryland in de National Technology Readiness Survey. Uit ondervraging van duizend Amerikaanse internetgebruikers blijkt dat ongeveer driekwart van de ontvangen mailtjes spam is. Het gemiddeld aantal spamberichten per dag is 18,5.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bij een gemiddelde van 2,8 minuten per dag om deze ongewenste mailtjes te verwijderen, kost dit Amerikaanse bedrijven jaarlijks 21,6 miljard dollar (16,7 miljard euro), aldus de onderzoekers.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit het onderzoek blijkt verder dat 14 procent van de ondervraagden ook echt leest waar het spambericht over gaat. (Webwereld).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid