Amerikaanse bedrijven kampen met imagoprobleem
Het slechte imago blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van communicatieconcern Edelman onder 1500 opinieleiders in de Verenigde Staten, Europa, Brazilië, Canada en Japan.
Een politieke verklaring ligt voor de hand, aldus Annemieke Kievit, general manager van Edelman Nederland in Het Financieele Dagblad. In Europa keert 32% zich af van Amerikaanse bedrijven uit weerzin tegen de Amerikaanse cultuur en de regering-Bush.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIn heel Europa is het vertrouwen in bedrijven, overheid, media en niet-gouvernementele organisaties (ngo's) lager dan in Amerika. Kievit meent dat dit komt door het trage herstel van de economie.
Het algemene vertrouwen in bedrijven is de afgelopen drie jaar in Europa gestegen van 32 tot 36 procent. Europeanen hebben minder vertrouwen gekregen in traditionele autoriteiten. In 2003 vond 33 procent van de Europeanen de gewone man de meest geloofwaardige informatiebron, nu is dat volgens het onderzoek 53 procent.
Ook de geloofwaardigheid van de ceo is in Europa de afgelopen drie jaar van 26 naar 17 procent gedaald.
(bron: Het Financieele Dagblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid