Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse bedrijven kampen met imagoprobleem

Amerikaanse bedrijven hebben in Europa te maken met een groot vertrouwenstekort. Europeanen kopen liever geen Amerikaanse producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het slechte imago blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van communicatieconcern Edelman onder 1500 opinieleiders in de Verenigde Staten, Europa, Brazilië, Canada en Japan.

related partner content for mobile comes here

Een politieke verklaring ligt voor de hand, aldus Annemieke Kievit, general manager van Edelman Nederland in Het Financieele Dagblad. In Europa keert 32% zich af van Amerikaanse bedrijven uit weerzin tegen de Amerikaanse cultuur en de regering-Bush.

In heel Europa is het vertrouwen in bedrijven, overheid, media en niet-gouvernementele organisaties (ngo's) lager dan in Amerika. Kievit meent dat dit komt door het trage herstel van de economie.

Het algemene vertrouwen in bedrijven is de afgelopen drie jaar in Europa gestegen van 32 tot 36 procent. Europeanen hebben minder vertrouwen gekregen in traditionele autoriteiten. In 2003 vond 33 procent van de Europeanen de gewone man de meest geloofwaardige informatiebron, nu is dat volgens het onderzoek 53 procent.

Ook de geloofwaardigheid van de ceo is in Europa de afgelopen drie jaar van 26 naar 17 procent gedaald.
(bron: Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in