Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkemoties zijn te meten

Deense onderzoekers hebben een methode ontwikkeld om emoties die samenhangen met merken te meten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Emoties en gevoelens zijn een cruciaal onderdeel van menselijke ervaringen en worden in ons geheugen gekoppeld aan die ervaringen. Dus ook onze ervaringen met merken - door feitelijk gebruik of simpelweg door kennis ervan - zijn in ons geheugen gekoppeld aan emotionele associaties. Door deze emoties te meten kunnen managers hun merk beter begrijpen en positioneren, en belangrijker nog, gerichter werken aan positievere associaties. Het instrument dat de onderzoekers hiervoor ontwikkelden, omvat een reeks schalen met emoties zoals stimulerend, blij, gezond en twijfel, die zijn toegepast voor 64 merken in 16 productcategorieën.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in