Overslaan en naar de inhoud gaan

Teleurgesteld in merken

Veel merken beloven de consument meer dan zij waar kunnen maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken onderscheiden zich in weinig van de concurrent en proberen de consument tot aanschaf te bewegen door opvallende claims. Vaak is de consument na aanvankelijke blijdschap over zijn aankoop teleurgesteld.
Dit schrijft MarketingWeek in zijn editie van vorige week. Het blad meldt dat snelle mobiele verbindingen vaak trager zijn dan verwacht en de kwalificatie ‘puur’ blijkt op alle mogelijke manieren geïnterpreteerd te kunnen worden. Dat ondervond Coca-Cola toen het Dasani op de markt bracht. De flessen hadden een aantrekkelijk design en het merk schermde met ge-ruststellende claims als ‘puur’ en ‘gefilterd’. Toen uitkwam dat Dasani puur gefilterd kraanwater was voelden consumenten zich bedrogen. Coca-Cola had beter eerlijk kunnen zijn om zijn imago intact te houden.

related partner content for mobile comes here

Merken die wel kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen die ze oproepen zijn iPod en Dyson. De iPod ziet er zo fraai uit dat de look overal gekopieerd wordt. Bovendien maakt het product zijn technische claims en gebruikseigenschappen waar. Ook de innovatieve stofzuiger Dyson voldoet aan zijn beloften. Hij maakt beter schoon en heeft met zijn opvallende design echt een unique selling point.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in