Publieke omroep overweegt meer reclame
Momenteel is 6,5 procent van de zendtijd reclame, het mag 10 procent zijn. Ook overweegt de Publieke Omroep om de kabelbedrijven geld te vragen voor de doorgifte van de digitale themakanalen die de omroepen gaan maken. Voorzitter Bruins Slot verwacht dat de kabelmaatschappijen dat aan de consument doorberekenen. Tot nu toe beloofde de omroep de themazenders gratis aan te bieden.
Bruins Slot realiseert zich dat veel kijkers zich nu al ergeren aan reclame. Ook vraagt hij zich af of meer reclame uitzenden ook tot hogere opbrengsten leidt. ‘We halen de 10 procent nu niet omdat er onvoldoende aanbod is. De financiële nood is hoog bij de Publieke Omroep, dus gaan we serieus bekijken of we meer geld kunnen verdienen door meer reclame uit te zenden’, aldus Bruins Slot tegen de GPD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid