Overslaan en naar de inhoud gaan

Publieke omroep overweegt meer reclame

De Publieke Omroep overweegt meer reclame op radio en tv te gaan bieden om het begrotingstekort te verminderen. Het begrotingstekort is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Momenteel is 6,5 procent van de zendtijd reclame, het mag 10 procent zijn. Ook overweegt de Publieke Omroep om de kabelbedrijven geld te vragen voor de doorgifte van de digitale themakanalen die de omroepen gaan maken. Voorzitter Bruins Slot verwacht dat de kabelmaatschappijen dat aan de consument doorberekenen. Tot nu toe beloofde de omroep de themazenders gratis aan te bieden.

related partner content for mobile comes here

Bruins Slot realiseert zich dat veel kijkers zich nu al ergeren aan reclame. Ook vraagt hij zich af of meer reclame uitzenden ook tot hogere opbrengsten leidt. ‘We halen de 10 procent nu niet omdat er onvoldoende aanbod is. De financiële nood is hoog bij de Publieke Omroep, dus gaan we serieus bekijken of we meer geld kunnen verdienen door meer reclame uit te zenden’, aldus Bruins Slot tegen de GPD.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in