Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek van de BVA: tv-commercials worden niet gezien

Deze week presenteert de Bond van Adverteerders (BVA) een onderzoek van het media-adviesbureau van Alfred Levi (MM&MO) waaruit blijkt dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft ‘een zeer uitgebreide registratie van kijkgedrag naar tv-commercials in Nederland’. Het onderzoek is door MM&MO zelf ontwikkeld en uitgevoerd in opdracht van een grote groep Nederlandse adverteerders, samengebracht binnen de BVA. De belangrijkste uitkomst: minder dan 20 procent van de door adverteerders betaalde kijktijd wordt daadwerkelijk bekeken. Alles wat lijkt op interessante content (bijvoorbeeld commercials als ‘de Leeuw’ van Centraal Beheer of ‘de Tokkies’ van Chello) worden vele malen beter bekeken dan minder geliefde uitingen. Als mensen tijdens commercials niet weg zijn om koffie te halen of te plassen, dan zitten ze voor de buis en doen iets anders. Zodra het gewenste programma weer begint, keert de aandacht pas terug.

related partner content for mobile comes here

Marketeers houden zich volgens Levi te veel bezig met wat zij willen vertellen en niet met wat consumenten willen horen. Levi: ‘Iedereen die communicatie of media blijft plannen zonder zich af te vragen of de bood-schap enige kans van bereik heeft, maakt zich schuldig aan grove geldverspilling’.
Komende woensdag worden de onderzoeksresultaten gepresenteerd tijdens een BVA-bijeenkomst bij Randstad in Diemen met het thema ‘Schokkend nieuws voor de buis’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in