Overslaan en naar de inhoud gaan

NOS probeerde deal te sluiten met De Mol

De NOS heeft geprobeerd een deal te sluiten met mediaondernemer John de Mol om het eredivisievoetbal voor Studio Sport te kunnen behouden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NOS-directeur Gerard Dielessen benaderde De Mol na de zomer om samen te bieden op het voetbal. De plannen gingen niet door omdat samenwerken bij het bieden op voetbalrechten botst met mededingingsregels, zo schrijft de Volkskrant. De NOS stelde voor het voetbal op zaterdag te doen, zodat De Mol de zondagavond kon nemen. Dat was financieel ook aantrekkelijk voor De Mol, omdat de NOS beschikt over een productiebedrijf om het voetbal in beeld te brengen. De NOS mag dat werk alleen doen als ze de beelden (deels) zelf uitzendt.

related partner content for mobile comes here

De Mol won vlak voor de kerst de strijd om de samenvattingen voor 35 miljoen euro per jaar. Dat was 4,5 miljoen meer dan de NOS. De Tros had nog aangeboden mee te betalen, maar de NOS weigerde. Nog meer geld voor het voetbal was volgens de NOS niet meer te verantwoorden. Volgens voetbalbestuurders had de NOS het voetbal behouden als ongeveer hetzelfde was geboden als De Mol deed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in