Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument lijkt prijzenslag moe

Consumenten lijken genoeg te hebben van de prijzenslag die al bijna anderhalf jaar woedt in de supermarktwereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste vier weken van januari daalde de omzet, volgens GfK, met 1,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Volgens het onderzoeksbureau werken alleen extreme aanbiedingen nog. De omzet daalde van 1,93 miljard euro naar 1,89 miljard, aldus GfK. Dat de verkoop 1,9 procent lager uitkwam, had ook te maken met aankopen voor oud en nieuw die waren verschoven. De omzet voor oud en nieuw telde mee in week 1 van januari 2004. Zonder dit effect was de omzet 1,4 procent lager.

related partner content for mobile comes here

’De daling zit in het aantal bezoeken’, aldus Joop Holla van GfK. ‘Consumenten zijn zo lang bestookt met aanbiedingen dat ze er genoeg van lijken te hebben. Het is slecht nieuws voor supermarkten. Die moeten nu manieren vinden om zich te onderscheiden.’
In de maand januari houdt de supermarktbranche meestal flinke acties omdat consumenten het na de feestdagen rustiger aan doen. Dit jaar is de actiedruk volgens Holla niet extremer geweest dan vorig jaar. Volgens GfK lijkt de daling van de gemiddelde waarde op de kassabon zijn dieptepunt te hebben bereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in