Overslaan en naar de inhoud gaan

Verliest Nokia terrein?

Tussen 1998 en begin 2004 controleerde Nokia ruim eenderde van de telefoonmarkt. Tot het onvermijdelijke gebeurde.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Agressieve concurrenten, zoals Samsung, Sharp en LG, produceerden aan de lopende band telefoons met features en designs waar Nokia niet tegenop kon, tegen lagere prijzen. Het marktaandeel daalde in 2004 wereldwijd van 38 procent (2003) naar 30 procent, in Europa zelfs van 51 procent (2002) naar 32,6 procent. Verschillende keren moest het bedrijf winstwaarschuwingen afgeven, waarop de aandelen in 18 maanden met 14 procent daalden. Zal Nokia z’n langetermijngroei weer op orde krijgen? Analisten reageren verdeeld, maar het bedrijf zelf is vol vertrouwen. Een shake-up van het topmanagement, nieuwe, frisse ontwerpen en een groeiende vraag naar geavanceerde, hoge-marge smart phones gaan voor een comeback zorgen

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in