Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of flop: 1-2-open deksel van Hak

Hak kwam onlangs met een innovatie: het 1-2-open deksel. Zoals de naam aangeeft, is het vanaf nu eenvoudig en gemakkelijk om het deksel van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De recente campagne van Hak blijkt zijn vruchten af te werpen; zes op de tien hebben het nieuwe deksel wel gezien of erover gehoord. Dit aantal vormt al een goede basis voor de acceptatie en succes van het concept.

related partner content for mobile comes here

De introductie spreekt vooral ouderen erg aan. Ruim acht op de tien 65+’ers vinden het aantrekkelijk.

HAK beweert in de commercial dat de 1-2-open deksels makkelijk en zonder kracht te openen zijn en dat ze eenvoudig weer hersloten kunnen worden. Beloftes als deze zijn van belang in de uitleg en succes van het concept, maar moeten wel geloofwaardig zijn, anders wordt het tegenovergestelde bereikt. Voor Hak zit dit wel goed; driekwart verwacht dat deze beloftes wel waar worden gemaakt. Ouderen twijfelen hier iets meer over.

Relevantie ook van belang
Marketresponse keek ook naar de relevantie voor de doelgroep en de koopintentie. Het 1-2-open deksel laat ook hier weer het nut voor de oudere doelgroep zien. Ruim de helft denkt hier (erg) veel aan te hebben en 70 procent van hen verwacht het ook wel te gaan kopen.

Natuurlijk blijft er ook een groep die niet gevoelig is voor deze innovatie. Een deel hiervan bestaat uit mensen die nooit groente of fruit uit een pot eten (13 procent). Ook zijn er de prijskopers die voor het huismerk gaan en voor een dergelijk deksel niet snel zullen overstappen.

Voor dit onderzoek is een groep van n= 123 kopers van groente en fruit in potten ondervraagd.
Het hele onderzoek is terug te vinden in Tijdschrift voor Marketing nummer 3, dat afgelopen vrijdag op de mat viel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in