'Tijdslot verbod alcoholreclame werkt niet'


Oorzaak is het feit dat de alcoholproducenten het aantal commercials op tv na negenen hebben verdrievoudigd. Dat zijn de belangrijkste conclusie uit de evaluatie van het tijdslot door Stap. Het instituut maakte de evaluatie in opdracht van het ministerie van VWS.
Jongeren tussen 12 en 18 jaar zijn volgens Stap het meest gevoelig voor alcoholreclame. Stap raadt VWS dan ook aan het verbod op alcoholreclame uit te breiden tot middernacht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet tijdslot om jongeren te beschermen tegen de nadelige invloed van alcoholreclame op radio en televisie geldt sinds 2009. De evaluatie gaat over 2010. Het aantal alcoholreclames tussen 9 uur 's avonds en 6.00 uur 's ochtends is volgens Stap van 7140 in 2008 gestegen naar bijna 25.000 in 2010. Tussen 9 en 10 uur 's avonds, als nog veel jongeren tv kijken, steeg het aantal spotjes met 132,8 procent - van 2313 in 2008 naar 5385 in 2010.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid