Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé eist dwangsommen Mars op

Nestlé wil honderdduizenden euro’s boetes incasseren bij concurrent Mars voor machtsmisbruik met snoepverkoop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Nestlé blijft Mars de beste schapruimte kopen bij honderden Nederlandse tankstations, ondanks een verbod van de rechter. Het Amerikaanse merk werkt daarvoor met een bonussysteem. Eerder besloot de rechtbank in Den Bosch dat Mars met dit systeem moet stoppen in afwachting van een bodemprocedure. Doet Mars dat niet, dan volgt er een dwangsom van 20.000 euro per dag. Maar volgens Nestlé heeft de concurrent het verkoopsysteem sindsdien zelfs uitgebreid en daarom eist het nu de boetes op.

related partner content for mobile comes here

Mars ontkent via advocaat Rein Wesseling de uitspraak te hebben overtreden. Tegen De Telegraaf meldt hij: 'Wij begrijpen niet goed waar Nestlé zich op baseert. Bovendien vechten wij ook het vonnis van de rechtbank Den Bosch aan in hoger beroep, aangezien er volgens ons helemaal geen sprake is van machtsmisbruik.'

Wesseling eist vandaag namens Mars in kort geding dat Nestlé stopt met het opeisen van de dwangsommen.

Bron: Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in