Starbucks gaat weer uitbreiden
Vorig jaar werd er in totaal 600 miljoen dollar bespaard op kosten, maar ging de klanttevredenheid met ‘double digits’omhoog, aldus CEO Howard Schultz.
In het eerste kwartaal van 2010 steeg in de netto-omzet met maar liefst 275,6 procent naar 245,1 miljoen dollar (in Q1 van 2009 lag het bedrag op 64,3 miljoen dollar). Winkelverkoop steeg met 4 procent. In heel het jaar 2009 steeg de netto-omzet met 23,9 procent, naar 390,8 miljoen (van 315,5 miljoen in 2008).
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe winst is hard bevochten: Starbucks sloot vorig jaar 800 Amerikaanse en 100 internationale zaken. Toch wil de retailer dit jaar weer groeien, zowel qua merkwaarde als aantal winkels, in de VS en daar buiten. Zo werd vorig jaar september een nieuwe CMO aangetrokken, en zet Starbucks in op uitbreiding van het instant koffie-product Starbucks VIA Ready Brew naar 30.000 distributiepunten.
Daarnaast komt Starbucks met een nieuwe strategie voor het merk Seattle’s Best Coffee, door partnerships te sluiten met andere retailers, franchising en brandextensies in het FMCG-kanaal. Dat zou een miljard dollar moeten opleveren.
Starbucks heeft ook geleerd van het verleden en belooft om voortaan meer rekening te houden met lokale verschillen en relevanter te opereren, zowel in de VS als international.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid