Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks gaat weer uitbreiden

Amerikaanse koffieretailer Starbucks heeft dit jaar weer goede moed, dankzij een goed afgesloten 2009 en goede resultaten in het eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar werd er in totaal 600 miljoen dollar bespaard op kosten, maar ging de klanttevredenheid met ‘double digits’omhoog, aldus CEO Howard Schultz.

related partner content for mobile comes here

In het eerste kwartaal van 2010 steeg in de netto-omzet met maar liefst 275,6 procent naar 245,1 miljoen dollar (in Q1 van 2009 lag het bedrag op 64,3 miljoen dollar). Winkelverkoop steeg met 4 procent. In heel het jaar 2009 steeg de netto-omzet met 23,9 procent, naar 390,8 miljoen (van 315,5 miljoen in 2008).

De winst is hard bevochten: Starbucks sloot vorig jaar 800 Amerikaanse en 100 internationale zaken. Toch wil de retailer dit jaar weer groeien, zowel qua merkwaarde als aantal winkels, in de VS en daar buiten. Zo werd vorig jaar september een nieuwe CMO aangetrokken, en zet Starbucks in op uitbreiding van het instant koffie-product naar 30.000 distributiepunten.

Daarnaast komt Starbucks met een nieuwe strategie voor het merk , door partnerships te sluiten met andere retailers, franchising en brandextensies in het FMCG-kanaal. Dat zou een miljard dollar moeten opleveren.

Starbucks heeft ook geleerd van het verleden en belooft om voortaan meer rekening te houden met lokale verschillen en relevanter te opereren, zowel in de VS als international.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in