Overslaan en naar de inhoud gaan

Centraal Beheer en Pink Ribbon winnen Dagbladgoud 2009

Centraal Beheer met 'Sinterklaas' en Pink Ribbon Magazine met '2 Vriendinnen' hebben gisteren Dagbladgoud 2009 gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cebuco maakte de winnaars van Dagbladgoud 2009 bekend in het Congrescentrum in Amstelveen. Centraal Beheer werd daarbij door de lezers gekozen als winnaar in de categorie profit en Pink Ribbon in de categorie non-profit.

related partner content for mobile comes here

De vakjury wees Stichting Vluchteling en Ahold aan als winnaars van de prijzen Vakgoud en Campagnegoud.

Via een intensieve dagbladcampagne werden lezers opgeroepen een stem uit te brengen. De twaalf advertenties waren eerder door een publiekspanel geselecteerd uit 126 inzendingen. In totaal brachten 53.000 mensen hun stem uit via .

Olaf Croon, directeur Cebuco: 'De kwaliteit van de inzendingen was dit jaar zeer hoog, tevens mochten we een record aantal inzendingen verwelkomen. De Dagbladgoud-winnaars van dit jaar zijn de terechte winnaars die het publiek heeft gekozen. Dat lezers inhakers waarderen was bekend, de prijs voor Centraal bevestigt deze waardering. Pink Ribbon weet op een zeer treffende en toch integere wijze een emotioneel en beladen boodschap over te brengen in dagbladen. Grote klasse.'

De vakjury koos, onder leiding van voorzitter Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), uit alle inzendingen Stichting Vluchteling tot winnaar van Vakgoud 2009 met advertentie 'Probleem niet weg bij omslaan pagina'. Bouwman: 'We hadden als vakjury geen enkele twijfel over de winnaar, Stichting Vluchteling. Door gebruik te maken van een dubbele advertentie worden de lezers op een zeer originele en pakkende manier aangesproken, en het raakt je direct. Er is optimaal gebruik gemaakt van het medium dagbladen en de functie die de krant bij de lezers vervult.'

De vakjury is ook zeer verheugd dat er dit jaar maar liefst 22 inzendingen waren voor Campagnegoud. Bouwman: 'In de winnende campagne “Jij trekt graag de kar” de recruitmentcampagne van Ahold is Ahold dicht bij zichzelf gebleven om management traineers en supermarkt managers aan te trekken. Er is perfect gewerkt met de lezersprofielen van de dagbladen en de beschikbare functies. De krachtige en consistente art en copy was mede doorslaggevend.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in