‘Bijtend’ spotje voor dieronvriendelijke super
In die spotjes wordt het dierenleed achter het goedkope vlees van de 'winnaar' benadrukt. Dat liet Stichting Wakker Dier donderdag weten tijdens de start van de 'kiloknallercampagne Vlees goedkoper dan kattenvoer'.
Daarin strijdt de stichting de komende drie maanden tegen het aanbieden van vlees voor bodemprijzen in supermarkten. Met de campagne wil de organisatie het dierenleed aan de kaak stellen dat het resultaat is van het zo goedkoop mogelijk produceren van vlees.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWakker Dier zet de prijs van vlees af tegen kattenvoer, omdat hier wel vele soorten van beschikbaar zijn. De stichting noemt het ‘absurd' dat in veel supermarkten wel vele soorten kattenvoer te kiezen zijn, terwijl er vaak maar één soort kipfilet te krijgen is: de goedkoopste.
Albert Heijn verklaarde donderdag niet van plan te zijn directe actie naar aanleiding van de campagne te ondernemen. “Vlees is een belangrijk product in het winkelwagentje van onze klanten. Wij bieden al meerdere soorten vlees aan, zodat mensen zelf een bewuste keuze kunnen maken,' aldus een zegsvrouw van de supermarkt.
‘Overbodig', zo omschreef brancheorganisatie van supermarkten CBL de actie van Wakker Dier. “Nederlandse supermarkten voldoen aan de wettelijke eisen en doen daarnaast steeds meer aan dierenwelzijn. Zo wordt biologisch vlees volop gepromoot en worden mensen steeds beter geïnformeerd.' (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid