Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bijtend’ spotje voor dieronvriendelijke super

De supermarkt die de komende drie maanden het meeste dieronvriendelijke vlees verkoopt, krijgt van stichting Wakker Dier 250 ‘bijtende'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In die spotjes wordt het dierenleed achter het goedkope vlees van de 'winnaar' benadrukt. Dat liet Stichting donderdag weten tijdens de start van de 'kiloknallercampagne Vlees goedkoper dan kattenvoer'.

related partner content for mobile comes here

Daarin strijdt de stichting de komende drie maanden tegen het aanbieden van vlees voor bodemprijzen in supermarkten. Met de campagne wil de organisatie het dierenleed aan de kaak stellen dat het resultaat is van het zo goedkoop mogelijk produceren van vlees.

Wakker Dier zet de prijs van vlees af tegen kattenvoer, omdat hier wel vele soorten van beschikbaar zijn. De stichting noemt het ‘absurd' dat in veel supermarkten wel vele soorten kattenvoer te kiezen zijn, terwijl er vaak maar één soort kipfilet te krijgen is: de goedkoopste.

Albert Heijn verklaarde donderdag niet van plan te zijn directe actie naar aanleiding van de campagne te ondernemen. “Vlees is een belangrijk product in het winkelwagentje van onze klanten. Wij bieden al meerdere soorten vlees aan, zodat mensen zelf een bewuste keuze kunnen maken,' aldus een zegsvrouw van de supermarkt.

‘Overbodig', zo omschreef brancheorganisatie van supermarkten CBL de actie van Wakker Dier. “Nederlandse supermarkten voldoen aan de wettelijke eisen en doen daarnaast steeds meer aan dierenwelzijn. Zo wordt biologisch vlees volop gepromoot en worden mensen steeds beter geïnformeerd.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in