Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL en SBS: geen zorgen om crisis

Mediabedrijven RTL Nederland en SBS Broadcasting zien 2009 vooralsnog niet somber in. Er is wel onrust op de adverteerdersmarkt, maar er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zeggen topmannen Bert Habets (RTL) en Eric van Stade (SBS) tegen het ANP. Van Stade: 'Als het slechter gaat in Nederland, dan spenderen mensen voorzichtiger en blijven thuis. Ik kan het nog niet cijfermatig onderbouwen, maar wij zien nu al dat er meer tv wordt gekeken. Adverteerders kiezen meer dan ooit voor vaste waardens en willen een bepaald volume bereiken. Vandaar dat ze al snel bij tv-reclame uitkomen.'

related partner content for mobile comes here

Van Stade meldt ook dat SBS heeft gekeken naar een vierde zender, zoals RTL die heeft. Maar dat plan is nu stopgezet. Van Stade: 'Het lanceren van een compleet nieuwe zender is uitermate moeilijk in een toch wel zwakkere reclamemarkt.' Adverteerders als banken en autobedrijven besteden minder op tv, maar de fmcg-adverteerders juist meer, claimt de SBS-topman.

Ook Habets zegt dat er 'de laatste tijd meer tv wordt gekeken'. 'Een medium als zakenzender RTLZ profiteert enorm van de recessie, maar ook onze overige kijkcijfers, internetscore en de luistercijfers van Radio 538 staan niet onder druk', zegt hij. De traditionele reclamespot, waarvan werd gezegd dat die op z'n retour was, is volgens de RTL-topman weer helemaal terug. 'Adverteerders kopen traditioneel in en weten dat ze met tv-spotjes een gegarandeerd bereik hebben. Bij hen ligt de nadruk sterk op rendement.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in