eMarketer: Amerikaanse kranten leven nog 7 jaar


Lezers zullen steeds meer online nieuws tot zich nemen, zo staat in het rapport 'Newspapers in Crisis: Migrating Online'
eMarketer gokt op een daling van 16,4 procent in 2008, de bestedingen zouden dan op 37,9 miljard dollar komen. In 2012 zal dat dat nog lager zijn: 28,4 miljard dollar. Ter vergelijking: in 2005 lagen de bestedingen op 49,4 miljard dollar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar sinds 2006 dalen de inkomsten ieder jaar. In 2009 verwacht het onderzoekbureau een daling van 15,9 procent, naar een bedrag van 31,9 miljard dollar. En vanaf 2010 zal de daling gewoon voortzetten, zij het in een langzaam tempo.
De toekomst van nieuwsmedia ligt duidelijk online, toch is de oplossing (de artikelen gewoon online zetten) niet zo simpel. Volgens eMarketer zullen kranten flinke concurrentie ondervinden van ‘online-only’ media, weblogs en andere user generated-content sites
Daarbij dalen de online advertentie-inkomsten ook. eMarketer verwacht over 2008 een daling van 0,4 procent, naar 3,15 miljard dollar. In 2009 wordt de daling nog groter: 4,7 procent, om uit te komen op 3.01 miljard dollar. Dit komt uiteraard door de recessie en de slechte staat van de krantenindustrie.
EMarketer denkt dat krantensites nog meer gebruik moeten gaan maken van interactieve productren, om lezers aan zich te binden. Zoals weblogs, social communities en videocontent.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid