Overslaan en naar de inhoud gaan

eMarketer: Amerikaanse kranten leven nog 7 jaar

De advertentie-inkomsten van Amerikaanse kranten dalen de komende 7 jaar met 42.5 procent. En dat betekent het einde voor het medium, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lezers zullen steeds meer online nieuws tot zich nemen, zo staat in het rapport

related partner content for mobile comes here

eMarketer gokt op een daling van 16,4 procent in 2008, de bestedingen zouden dan op 37,9 miljard dollar komen. In 2012 zal dat dat nog lager zijn: 28,4 miljard dollar. Ter vergelijking: in 2005 lagen de bestedingen op 49,4 miljard dollar.

Maar sinds 2006 dalen de inkomsten ieder jaar. In 2009 verwacht het onderzoekbureau een daling van 15,9 procent, naar een bedrag van 31,9 miljard dollar. En vanaf 2010 zal de daling gewoon voortzetten, zij het in een langzaam tempo.

De toekomst van nieuwsmedia ligt duidelijk online, toch is de oplossing (de artikelen gewoon online zetten) niet zo simpel. Volgens eMarketer zullen kranten flinke concurrentie ondervinden van ‘online-only’ media, weblogs en andere user generated-content sites

Daarbij dalen de online advertentie-inkomsten ook. eMarketer verwacht over 2008 een daling van 0,4 procent, naar 3,15 miljard dollar. In 2009 wordt de daling nog groter: 4,7 procent, om uit te komen op 3.01 miljard dollar. Dit komt uiteraard door de recessie en de slechte staat van de krantenindustrie.

EMarketer denkt dat krantensites nog meer gebruik moeten gaan maken van interactieve productren, om lezers aan zich te binden. Zoals weblogs, social communities en videocontent.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in