Veel communicatieprofessionals vrezen voor baan


Dat blijkt uit een internetonderzoek van USG Capacity, het bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie. Bijna zeshonderd respondenten gaven antwoord op de vraag of zij, gezien de huidige economische situatie, voor hun baan vrezen.
Ruim eenderde (37 procent) van de respondenten beantwoordde deze vraag met ‘ja’, terwijl 60 procent dit met ‘nee’ heeft beantwoord. De overige 3 procent heeft aangegeven het niet te weten. USG Capacity heeft dit onderzoek in het kader van de huidige economische situatie geïnitieerd. Het bureau peilde de mening van de professionals. Zij willen continu inzicht hebben in wat er in hun doelgroep speelt, zodat de dienstverlening hier op kan worden aangepast.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'De uitkomst van het internetonderzoek bevestigt onze ervaringen met de huidige marktsituatie', zegt Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. “Bij economische tegenslag vrezen mensen eerder voor hun baan. Toch creëert deze situatie kansen voor zowel organisaties als professionals. Door de arbeidsmobiliteit die ontstaat, kunnen beide partijen nieuwe ervaringen opdoen. Daarnaast worden kostenbesparingen en (her)positioneringen binnen veel organisaties actueel.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid