Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel communicatieprofessionals vrezen voor baan

Eenderde van de marketing- en communicatieprofessionals vreest zijn baan te verliezen in verband met de financiële crisis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een internetonderzoek van USG Capacity, het bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie. Bijna zeshonderd respondenten gaven antwoord op de vraag of zij, gezien de huidige economische situatie, voor hun baan vrezen.

related partner content for mobile comes here

Ruim eenderde (37 procent) van de respondenten beantwoordde deze vraag met ‘ja’, terwijl 60 procent dit met ‘nee’ heeft beantwoord. De overige 3 procent heeft aangegeven het niet te weten. USG Capacity heeft dit onderzoek in het kader van de huidige economische situatie geïnitieerd. Het bureau peilde de mening van de professionals. Zij willen continu inzicht hebben in wat er in hun doelgroep speelt, zodat de dienstverlening hier op kan worden aangepast.

'De uitkomst van het internetonderzoek bevestigt onze ervaringen met de huidige marktsituatie', zegt Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. “Bij economische tegenslag vrezen mensen eerder voor hun baan. Toch creëert deze situatie kansen voor zowel organisaties als professionals. Door de arbeidsmobiliteit die ontstaat, kunnen beide partijen nieuwe ervaringen opdoen. Daarnaast worden kostenbesparingen en (her)positioneringen binnen veel organisaties actueel.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in