Overslaan en naar de inhoud gaan

Serious Request; crossmediaal feest en citymarketing

Het glazen huis van 3fm krijgt meer en meer bekendheid en de actie is op dit moment in volle gang. Dit jaar besloot 3fm om het glazen huis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het glazen huis van 3fm krijgt meer en meer bekendheid en de actie is op dit moment in volle gang. Dit jaar besloot 3fm om het glazen huis in Breda neer te zetten. Gedachte erachter was dat veel luisteraars van 3fm uit Brabant komen en dat zij eerder geneigd zouden zijn om langs te komen voor een donatie als het huis ook daadwerkelijk in Brabant zou neerstrijken. Dat hebben ze geweten. Breda heeft in de armen gesloten en andersom. Voor mij is het een aanleiding om stil te staan bij de crossmediale kracht van het concept en de marketingwaarde ervan voor de stad/regio waar het huis neerstrijkt.

related partner content for mobile comes here

Hordes met mensen hebben hun weg gevonden naar het glazen huis om hun euro's door de brievenbus te drukken. Voor mensen die het glazen huis en het principe niet kennen (wat ik me overigens niet voor kan stellen) een korte beschrijving. 3fm organiseert aan het einde van het jaar een evenement voor een goed doel. Dit jaar wordt er geld ingezameld voor vluchtelingen. Geld komt (o.a.) ten goede aan voedsel en onderdak voor mensen die van het ene op het andere moment hun huis hebben moeten verlaten en niet terug kunnen keren door al het geweld. Sinds enkele jaren wordt dit gedaan middels het glazen huis waarin 3 DJ's zich vrijwillig op laten sluiten en 6 dagen lang niet eten en nonstop muziek maken op de radio.

Het concept is inmiddels uitgegroeid tot een evenement van groots formaat en geniet, naar mijn weten, landelijke bekendheid. Het mooie van het concept is dat het ontzettend opgezet is. Ik ken weinig concepten waarbij op zoveel manieren geparticipeert kan worden door het publiek. Radio, tv (overdag + 's nachts op nederland 1), (online + tv), de digitale etalagekanalen van de grotere providers (iig Ziggo en UPC), internet o.a. (430355 leden!), 3fm.nl en , sms, telefoon (call-center --> 0900 1336) en direct bij het glazen huis en ontzettend veel aandacht in nationale en regionale (dag)bladen.

En dan heb ik het nog niet eens over alle manieren waarop mensen, organisaties, instellingen hun best doen om zoveel mogelijk geld in te zamelen door het verkopen van zelfgemaakte erwtensoep, comedynights, knuffelen voor een euro, kerststukjes maken en ga zo maar door. Van heel jong tot heel oud helpen mensen mee om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel.

Ingezonden smsjes komen langs in een banner onder in beeld op de televisie...mensen die via hyves geld hebben gedoneerd komen ook in beeld op de banner...aangevraagde plaatjes worden gedraaid en de personen die het hebben aangevraagd worden genoemd en geroemd in de uitzending...mensen die geld in de brievenbus doen in Breda komen aan het woord en kunnen een foto laten maken en deze ophalen op de Grote Markt in Breda...verslaggevers in het veld (andere DJ's van 3fm) komen met live-rapportages in de uitzending...demo van de dag is een initiatief voor nieuwe bandjes die airtime willen (bij het hoogste bod wordt jouw demo gedraaid op de nationale radio)...op Ebay worden de meest uiteenlopende items geveild (gesigneerde platina plaat van Ilse de Lange, uit eten met Georgina Verbaan etc...etc...etc...

Ook wil ik nog even stilstaan bij het feit dat een dergelijk evenement ontzettend waardevol is voor de stad waarin het huis gevestigd is en met name dit jaar. Breda heeft bewezen een uitstekende locatie te zijn en meerdere malen per uur wordt de naam genoemd en even vaak wordt dit vergezeld met de meest mooie superlatieven. Er wordt meerdere malen opgeroepen om naar Breda te komen en de DJ's te steunen. De NS geeft 40% korting als je naar Breda reist en nog veel meer zaken dragen bij aan de promotie van de stad.

Tot zover mijn verhaal...nu kunnen jullie weer verder luisteren, kijken, bellen, internetten naar 3fm Serious Request en vergeet ondertussen geen donatie te doen voor het goede doel. Mijn bijdrage van 20 euro is via de brievenbus naar binnen gegaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in