Overslaan en naar de inhoud gaan

Kan topmanagement het bedrijf door de crisis heenslepen?

Een op de drie topmanagers heeft weinig vertrouwen in de eigen plannen om hun bedrijf door de economische crisis te loodsen. Dit blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal twijfelt 40 procent van de 828 respondenten of de eigen organisatie de juiste plannen heeft om de huidige economische crisis het hoofd te bieden. 46 procent is sceptisch of de managers binnen het bedrijf over de juiste leiderschapskwaliteiten beschikken om de maatregelen binnen de organisatie door te voeren.

related partner content for mobile comes here

Toch denkt 54 procent dat hun bedrijf sterker uit de crisis zal komen. 75 procent zegt dat hun bedrijf financieel gezond is, echter een kwart hiervan richt zich onvoldoende op groei.

13 procent van de respondenten geeft aan dat het bedrijf financieel zwak is. Het merendeel hiervan, 65 procent, richt zich onvoldoende op het bewaken van de liquiditeitspositie.

Slechts 20 procent verwacht dat hun bedrijf er na deze crisis minder goed zal voorstaan.. Deze verwachting wordt overal ter wereld in alle branches gedeeld, al zijn bedrijven in de opkomende markten met 59 procent het meest optimistisch, vergeleken met 52 procent in West Europa en 53 procent in Noord-Amerika.

Uitstel

Een aanzienlijk deel van de ondervraagden, 40 procent, verwacht dat groene en andere duurzame initiatieven aanzienlijke vertraging zullen oplopen door verslechterde economische omstandigheden. Opvallend is dat dit vooral wordt beaamd in de transportsector (51 procent) en energiebranche (47 procent), branches waarvan de initiatieven de grootste impact hebben op het welzijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in