Reclamewisser mag in Duitsland
Het Duitse hooggerechtshof vindt dat de 'fee' de commerciële omroep niet wezenlijk pijn doet, maar eigenlijk niets meer is dan een verlenging van de afstandsbediening. Ook daarmee kan de kijker wegzappen, aldus de Volkskrant.
De 'televisie-fee' werd in 1999 geïntroduceerd op de Duitse markt, door TC Unterhaltungselektronic (TCU) in Koblenz. De fee is een doosje, dat de tv op een ander kanaal zet als een zender reclame brengt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
De commerciële omroep in Duitsland is niet blij met de reclamewisser. In het proces tegen TCU noemde RTL de Fernseh Fee 'een bedreiging van onze levensader'. TCU heeft na het vonnis van het Bundesgerichtshof laten weten dat het nu ook de weg vrij acht voor introductie van de Tivion. Dit apparaat slaat de reclameblokken niet alleen over, maar vervangt ze door spotjes die de fabrikant van adverteerders krijgt. Volgens TCU is er een markt voor op doelgroepen toegesneden tv-reclame.
De Tivion is een variant op de Tivo, de digitale recorder die voor veel commotie zorgt onder Amerikaanse commerciële zenders. Philips heeft een licentie genomen om de Tivo ook op de Europese markt uit te brengen, maar tot nu toe worden de apparaten alleen in de Verenigde Staten verkocht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid