Overslaan en naar de inhoud gaan

"Betere communicatie UWV noodzakelijk"

Volgens Winnie Sorgdrager is slechte communicatie met cliënten een belangrijke reden voor het groeiende aantal klachten bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste vier jaar zijn de bezwaren bijna verdubbeld en Sorgdrager onderzocht in opdracht van uitkeringsinstantie UWV naar de oorzaak hiervan.

related partner content for mobile comes here

Volgens Sorgdrager zijn diverse factoren de oorzaak. Niet alleen de economische toestanden, het politieke klimaat en het geschade imago van UWV vanwege de Joustra-affaire maar ook de grootschalige reorganisatie die op dit moment bij UWV wordt doorgevoerd, liggen ten grondslag aan de vele juridische procedures. Het personeelstekort heeft gevolgen voor de kwaliteit en het imago. Als UWV-medewerkers meer tijd voor de cliënten zouden hebben, kunnen zaken eerder worden opgelost zonder de tijdrovende bezwaarprocedures.

"Hetzelfde geldt voor de brieven die het UWV verstuurt. Juridisch geformuleerde brieven en brochures worden niet begrepen en leiden tot bezwaren. Het is een kleine moeite ze in begrijpelijke taal te schrijven, dat scheelt enorm", zegt Sorgdrager.
(bron: de Volkskrant)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in