Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Unox komt goed met een kom soep.

WOENSDAG GEHAKTDAG: Een kom soep. Als slagers zijn wij er niet vies van. Het liefst gaan we voor een ossenstaartvariant met extra veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unox begint met een schattige soepfanaat die, wachtend op haar grote zus, de wereld om haar heen aanschouwt. De volgende scene speelt zich af in een bos waar een actieve vader zijn spelende zonen opjaagt. “Kom!” Hierna wisselen brandweermannen, bikinibabes en blozende bestuurders zich elkaar in wisselend tempo af met steeds weer datzelfde intrigerende woordje dat terugkeert. “Kom.” Na ruim een halve minuut komt de clue. “Het is eigenlijk altijd een goed idee. Kom. Soep”. Het afsluitende deuntje doet ook herkenbaar aan. Unox zit weer top-of-mind.

related partner content for mobile comes here

De commercial zit visueel sterk in elkaar. De beelden wisselen elkaar in een fijn tempo af en de verhaallijnen zijn afwisselend genoeg om niet voorspelbaar te worden. Het enige minpuntje is dat de beelden erg donker en daardoor zelfs herfstachtig aandoen. Hierdoor blijft soep teveel in de donkere maanden cyclus zitten, terwijl het nu een prima maaltijd(component) is voor het vroeg gestarte voorjaar.

De niet beoordeelde minpunten komen pas in de rest van de aan het licht. Zo ogen de ‘Hollandse Haiku’s’ té conceptueel. Ze staan mijlenver van de juiste toon en sfeer die wel in de tv-campagne geraakt wordt. Ook zien wij ‘Kom. Soep.’ niet transformeren tot het nieuwe ‘Biertje’, zoals Unox dat wel graag zou zien. Gelukkig voor de vleesmakers nemen we deze uitspatting nu (nog) niet mee in ons slagersoordeel en rolt er een welverdiende van de plank voor de Hollandse soepmakers.  

Slagersoordeel: Een vlezige tomatensoep met komkommer en ballen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in