Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Mosterd, een pittig staaltje portfoliowerk

Hoe de passie voor mosterd een jonge art director aan een baan hielp.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Ivar de Jong

related partner content for mobile comes here

‘Nieuwe Mosterd gaat je wakker schudden’ schrijft het kersverse mostermerk op hun website. En dat is niet alleen door de voortreffelijke smaak van de mosterd, maar ook vanwege de gelikte art direction. Kortom een merk waar liefde in zit, en dat proef je aan alles.

De bedenker van het merk, kwam een recept voor mosterd in een kookboek tegen. Dat inspireerde hem om zelf aan de slag te gaan. Ondertussen heeft al 6 verschillende smaken in het assortiment zitten en worden er meer nieuwe smaken bij de community getest.

Het mosterdmerk krijgt steeds meer gevolg en is ook al in de eerste winkels te vinden. Natuurlijk gebeurt dit niet vanzelf. Zoals Kevin zelf zegt: “Je moet het hebben van je eerste kring vrienden die het verder brengen”. En dat zijn zeker niet de minste vrienden. Onder andere SUE Amsterdam heeft Nieuwe Mosterd omarmd en geeft het merk een zetje in de goede richting.

Daarnaast krijgt de pas twee jaar afgestudeerde art director hulp van vele andere talenten die hij leerde kennen via zijn opleiding. Zo hielp zijn jaargenoot Pim van Bommel bij het ontwerp van de verpakking, deed fotografe en stylist de smaakvolle fotografie en maakte de kenmerkende illustratie bij het logo. Ook heeft Kevin een compagnon zodat hij het allemaal kan blijven bijbenen.

Kevin heeft zich de afgelopen maand volledig op Nieuwe Mosterd gestort, maar miste de reclamewereld wel een beetje. Hij ging op gesprek bij diverse reclamebureaus. Daarom vroeg ik hem hoe Nieuwe Mosterd het doet in zijn portfolio. En dat bleek een behoorlijke aanwinst. Naast dat veel bureaus mosterd wilde bestellen, heeft Nieuwe Mosterd Kevin onlangs een baan opgeleverd. Sinds afgelopen week is Kevin namelijk freelancer bij Natwerk. Dus goed voor je map is het zeker. Kevin vind het daarbij ook de best denkbare testcase voor jezelf en zou het daarom elke creatief aanraden.

Het is ook niet zomaar dat Nieuwe Mosterd is ontstaan. Kevin gelooft dat mensen in deze financiële tijden niet meer kunnen vertrouwen op maar één baan om zich daar aan vast te klampen. Hij gelooft dat je jezelf moet afvragen wat je graag doet en dat combineren. En dat een mosterdmerk opzetten één van de favoriete bezigheden was van deze art director is wel te proeven. Als je staat te popelen om een stel van deze potten te bemachtigen dan kan dat .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in