Overslaan en naar de inhoud gaan

5 kernfactoren om QR codes of Augmented Reality succesvol in te zetten

Als je bekijkt hoeveel waarde met QR codes of Augmented Reality toegevoegd kan worden aan reclame- of promotiemateriaal, dan is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een boek met uitleg en een jaar lang cases beschrijven hebben er helaas nog niet toe geleid dat de mogelijkheden van deze marketing powertools nu massaal worden benut. Daarom gooien we het deze keer eens over een andere boeg.

related partner content for mobile comes here

We laten nu de details weg en concentreren ons op de meest essentiële factoren die bepalend zijn voor het succes van een campagne met QR codes en/of Augmented Reality.

  1. Content

Zorg ALTIJD voor aansprekende content. Content die ten minste beantwoord aan de verwachting van degene die scant. Content waarvan de consument een goed gevoel overhoud. Content die de consument uitnodigt om een volgende stap te zetten in het informatie/koopproces.

  1. Context

Houd rekening met:

•             Waar de QR code of de AR Layer wordt gescand (thuis, onderweg of beiden).

•             Wat voor toestel wordt gebruikt (smartphone/tablet/laptop of PC).

•             Wie zal scannen (doelgroep).

  1. Trigger met ondersteunende media

Een QR code of AR Layer tag mag op zich misschien al nieuwsgierigheid opwekken, een code of tag alléén is onvoldoende om die nieuwsgierigheid om te zetten tot een feitelijke actie.

•             Laat via andere (gedrukte media/ beeldschermen) weten dat er gescand kan worden

•             Laat min of meer weten wat het resultaat van de scan is of kan zijn

•             Maak een duidelijke belofte en maak die belofte waar!

•             Biedt als alternatief voor de scan een URL (weblink) aan.

•             Leg eventueel uit wat men moet doen om te kunnen scannen.

•             Engage!

  1. Presentatie

De content moet:

•             Er  visueel aantrekkelijk uitzien;

•             Geschikt zijn voor display op elk apparaat van de gebruiker (landingpage, mobiele website, responsive design);

•             Tekstueel kort en bondig zijn;

•             Snel laden.

  1. Call to action

Afhankelijk van de gewenste doelstelling  (informeren of verkopen) kan worden gekozen voor verschillende respons methoden:

•             Een koop, bestel nu of doe mee button.

•             Maak altijd een call to action mogelijk! Dat kan een responsmogelijkheid zijn via social media, via een facebook share, like of een Tweet op Twitter e.d.

•             Voorkom dat men een uitgebreid formulier moet invullen. Voor follow up/call back kan worden volstaan met de opgave van de naam en e-mailadres of telefoonnummer.

•             Bij een aanbieding de mogelijkheid om direct op een aanbieding in te gaan of een product aan te schaffen/te downloaden.

Met deze vijf sleutelelementen voor de effectieve toepassing van QR codes of Augmented Reality moet u in staat zijn om deze krachtige nieuwe media-instrumenten met succes toe te passen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in