Overslaan en naar de inhoud gaan

Banken en verzekeraars moeten met tijd meegaan

De Nederlandse consument is tevreden over eigen bank en verzekeraar. Maar er is nog wel werk aan de winkel. Vooral op het gebied van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consument geeft zijn eigen bank en verzekeraar een rapportcijfer van 7,5. Zo blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Avanade. Deze ruime voldoende betekent niet dat er niets meer te verbeteren valt.

related partner content for mobile comes here

Technologie
Met name op het gebied van mobiele applicaties lopen de banken en verzekeraars nog achter, vindt de Nederlander. Anno 2014 gaat de meeste communicatie nog via de telefoon. Een derde van de consumenten verwacht dat zij in 2020 vooral zullen communiceren met hun bank en verzekeraar via de website en e-mail. Slechts 17,8 procent denkt in 2020 via mobiele applicaties te communiceren.

Allemaal hetzelfde
Onderscheid tussen verschillende banken en verzekeraars is er bijna niet te ontdekken volgens bijna 40 procent van de consument. Slechts een derde is van mening dat hun bank en verzekeraar zich onderscheidt, door middel van de klantenservice.

Verbeterpunten
De consument geeft ook verbeterpunten aan hun bank en verzekeraar. Bovenaan staat ‘open en eerlijk communiceren’ voor zowel banken als verzekeraars. Meer dan een kwart van de consument gaf dit als belangrijkste verbeterpunt aan. ‘Producten aanbieden die beter bij de klant passen’, wordt ook veel genoemd. Bij de bank worden ook nog genoemd ‘ruimere openingstijden verzorgen en meer regiokantoren openen’. En voor de verzekeraars is ‘in één keer duidelijk antwoord geven op vragen’ een belangrijk verbeterpunt.

Klik  voor een samenvatting van het onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in