Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank wil transactiegegevens benutten

Maar alleen om eigen klanten te benaderen. 'We gaan er niet mee naar derden, daar willen we ver van blijven.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank gaat transactiegegevens van klanten meer inzetten om hen pro-actief te benaderen met de eigen diensten en adviezen. De bank wacht de discussie over het commercieel gebruik van klantgegevens af. Dat heeft Rien Nagel, bestuurder bij de bank, donderdag gezegd.

related partner content for mobile comes here

Nagel wil de klantgegevens voorlopig alleen inzetten om klanten pro-actief te benaderen, bijvoorbeeld voor het geven van op maat gesneden hypotheek- en spaaradviezen. Het kan ook betekenen dat Rabobank als tussenpersoon van verzekeringen van Interpolis op basis van klantgegevens een Interpolisverzekering gaat adviseren.

Nagel zegt met de gegevens niet naar derden te gaan. &;Daar willen we ver van blijven. We blijven in het veilige gebied van onze eigen vertrouwde diensten en blijven weg uit het grijze gebied. Binnen het veilige gebied is nog veel ruimte voor innovatie en het creëren van toegevoegde waarde. Het vertrouwen van de klant is ons heel veel waard. Maar wij doen natuurlijk mee aan het maatschappelijk debat.&;

Hij doelde daarmee op de ontstane ophef over het plan van concurrent ING vorige week om klanten op maat gesneden advertenties van bedrijven aan te bieden op basis van betaalgedrag. Dat plan kreeg een storm van kritiek vanuit de politiek, toezichthouders, de Consumentenbond en klanten van de bank.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in