Overslaan en naar de inhoud gaan

Het mobiele web verliest steeds meer van de app

86% van de mobiele tijdsbesteding verloopt via apps; slechts 14% van de tijd gaat naar het mobiele browsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van analyticsbedrijf Flurry blijkt dat mobiel internetten steeds minder populair is. Vorig jaar surfde de consument nog 20% van haar mobiele tijdsverdrijf over het web. Nu is dit slechts 14%. Het grootste gedeelte van de tijd op de smartphone gaat nu op aan apps. Vooral games zijn met 32% een belangrijke mobiele tijdsverdrijver. 

related partner content for mobile comes here

 

De cijfers lijken de suggereren dat bedrijven zich vooral op apps moeten richten en een mobiel (vriendelijke) site niet interessant. Een groot deel van de mobiele tijdsbesteding gaat op  aan slechts enkele activiteiten: mobile games, entertainment en social media (In totaal 76% van de &;app time&;). Het is daarom van belang om een goede mobile presence op de populaire social media platformen. Hier is vaak goede mobile site van belang. Tevens is de time spent via de mobile browser misschien laag, maar dit zegt niets over de effectiviteit ervan.  

Zie overzicht: 

Bron: Business Insider/ Flurry

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in