Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettoverlies Belgische mediagroep Corelio 26,7 miljoen euro

Corelio heeft 2013 afgesloten met een nettoverlies van 26,7 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is te wijten aan een gedeeltelijke afboeking van goodwill (meerwaarde na overnames) door De Vijver Media op zijn participaties, en eenmalige herstructureringskosten bij de huis-aan-huisbladen. Corelio boekte vorig jaar een positief operationeel resultaat van 3,4 miljoen euro.

De sterke resultaten bij de kranten en online activiteiten werden grotendeels teniet gedaan door de moeilijke marktomstandigheden bij de huis-aan-huisbladen.

De nieuwsmerken van de groep (De Standaard, Het Nieuwsblad) konden hun marktpositie het afgelopen jaar verder consolideren. Corelio wil die trend voor zijn print en digitale uitgeefactiviteiten vanaf dit jaar doortrekken onder de koepel van Mediahuis, de joint-venture met Concentra (Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen) waarin Corelio 62 procent van de aandelen heeft.

In februari werd bekend dat Mecom de Limburg Media Groep (LMG) toch verkoopt aan Concentra. 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in