‘Ook in de radiowereld bepaalt er maar één het spel: John de Mol’
Sky Radio Group (SRG) presenteerde half februari in zijn SRG Update de plannen voor de vier zenders van de radiogroep, Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM en het MyRadio-platform. Evident is dat SRG stappen wil maken met de door TMG-topman Geert-Jan van der Snoek aangekondigde focus op de hoofdmerken en de verbinding daartussen. Met andere woorden: als dochter van het Telegraaf-concern kan SRG veel meer gekoppeld worden aan bijvoorbeeld de bekende nieuwsmerken.
Sales Director van SRG Dennis Landman somt op: ‘Denk aan Sky Radio met Vrouw en Metro en Veronica en de Sky Radio Run met Telesport. Verder zijn we mediapartner van Sail en dat koppelen we aan Veronica en Sky. En er komen meer crossmediale projecten aan, zoals het mediapartnerschap met OAD.’
Belangrijk is volgens Landman ook het inzetten op packaging van de digitale partijen. Er was destijds al een commercial board opgezet om de Telegraaf-merken op alle fronten aan elkaar te koppelen, maar is de afgelopen jaren naar de achtergrond gedrongen. ‘Doodzonde’, zegt Landman, ‘maar we gaan het nu weer oppakken.’
Nog een noviteit: ‘Wij gaan met de sales meer in klantenteams werken. De platte grp’s worden steeds meer geautomatiseerd, maar voor speciale content heb je expertise nodig. Zo gaan we onze klantenteams neerzetten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid