Overslaan en naar de inhoud gaan

Dip voor NPO 2, Veronica en RTL5

De drie zenders zien het marktaandeel stagneren in week 8 (februari).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM voor de doelgroep 20-49.  RTL5 blijft op 5 procent steken en nieuwe programma’s als De Roelvinkjes en Buitenlandse Gevangenissen zijn nog geen grote kijkcijfersuccessen. Veronica deed het vooral in het najaar heel goed (met onder meer de filmmaand) en blijft in de eerste maanden van het jaar wat onder het niveau van vorig jaar. NPO2 deed het vooral aan het begin van dit jaar goed, maar zakt nu weg in marktaandeel.

related partner content for mobile comes here


RTL 7 deed het in week 8 goed, maar dat was met name door het Europa League voetbal (Ajax, PSV en Feyenoord). RTL4 blijft ruim marktleider voor NPO1 en SBS6, dat nog iets wegzakt.


Bij de zendergroepen stijgt alleen het gezamenlijke aandeel van de RTL-zenders.



De kijkcijfers geven al weken hetzelfde beeld met 1 Boer Zoekt Vrouw, 2 Wie Is De Mol? en 3 Divorce. Bij uitgesteld kijken wint Boer Zoekt Vrouw nipt van Wie Is De Mol?. 


Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in