Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook concurrerende bieren op Heineken-tap

Heineken is bereid zijn dominante positie op de tap vrij te geven. Als het aan de brouwer ligt, kan de consument in het café voortaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken-topman Erik Korthals Altes gooit de knuppel in het hoenderhok. Als het aan hem ligt, kan de consument in elke kroeg zes concurrenten op de tap krijgen, schrijft het Algemeen Dagblad. ‘We bieden nu al de mogelijkheid om drie van onze merken pils - Heineken, Brand en Amstel - op de tap te krijgen. In de toekomst kunnen daar best concurrenten en de zogenoemde B-merken bij.'

related partner content for mobile comes here

Deze opmerking van Korthals Altes wordt door kenners van de zeer gecompliceerde horecamarkt als een doorbraak beschouwd. Tot op heden domineert een klein aantal grote brouwers de Nederlandse markt. Het gevolg is dat bijvoorbeeld de brouwers van goedkopere bieren, de zogenoemde B-merken, niet op de tap komen. Daar kan nu verandering in komen.

Heinenken-bestuurder Korthals Altes signaleert wel een aantal belemmeringen alvorens in Nederland sprake is van een geheel vrije markt. Eén van de grootste hindernissen vormen de 'bankactiviteiten' van de grote brouwers. Zo heeft Heineken voor tientallen miljoenen euro's uitstaan bij horecaondernemers. Er worden bijvoorbeeld nieuwe horecaconcepten mee gefinancierd, omdat banken dit te risicovol vinden. ‘We moeten van deze financieringsactiviteiten af', erkent Korthals Altes. ‘We brouwen bier en zijn geen bank.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in