Overslaan en naar de inhoud gaan

Esta, voor vergeten meisjes van 40

Ondanks de drukte op de vrouwenbladenmarkt lanceert Sanoma nóg maar eens een tijdschrift. Er bleek nog een vergeten doelgroep te zijn:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoofdredacteur is Sanoma-coryfee Tineke Verhoeven (54), die eerder ook de Nederlandse Flair leidde. Zij typeert haar doelgroep als ‘type prettig onafhankelijk’. Wat Esta volgens haar toevoegt aan de bestaande vrouwenbladen, is dat het verder kijkt dan uiterlijk, gezin, personality of problemen.
Esta is Spaans voor ‘zij is’. Dat staat ook centraal in de campagne: ‘ik ben nu wie ik ben’, laten 30 verschillende vrouwen weten, in de commercials die werden geregisseerd door Willeke van Ammelrooij. De Esta vrouw is 35+, opgegroeid in de jaren ’70, heeft MBO+, een partner, een (parttime) baan en eventueel kinderen.

related partner content for mobile comes here

Informatiewereld
Marktonderzoeksbureau Ruigrok MC deed kwantitatief en kwalitatief onderzoek naar wie zij is en wat haar beweegt. Zij blijkt meer op zichzelf en minder op haar omgeving gericht dan de generatie na haar. Zij spiegelt zich dan ook niet aan jongeren, maar haalt juist inspiratie uit vrouwen die ouder zijn dan zijzelf, en bepaalde beslissingen al genomen en keuzes al gemaakt hebben. Ze heeft een bepaalde rust en relativeringsvermogen. De tijd waarin ze opgroeide bepaalt haar normen en waarden: respect moet je verdienen, zwart rijden zou ze nooit doen, zich ziek melden ook alleen als het echt niet anders kan, en flaporen corrigeren is prima maar siliconen in je lippen onzin.
Ze gaat bovendien anders met informatie om dan de zap-generatie na haar; ze heeft de informatiewereld om zich heen zien groeien en gaat er nog steeds van uit dat zij die kan beheersen. Ze wil bijblijven en zich verdiepen. Ze wikt en weegt en beschouwt alvorens ze beslist, heeft een genuanceerde mening en wil vrij zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in