Overslaan en naar de inhoud gaan

Online kopen: delen van gegevens vormt nog barriere

Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van Klarna blijkt dat online shoppers het aankoopproces nog steeds regelmatig afbreken nadat ze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van blijkt dat online shoppers het aankoopproces nog steeds regelmatig afbreken nadat ze producten in hun winkelmandje hebben geplaatst.

related partner content for mobile comes here

Het blijkt dat delen van persoonlijke informatie voor veel mensen een barrière blijft. De drie meest voorkomende oorzaken voor het voortijdig afbreken van een aankoop zijn:

• Gevoel van onveiligheid om persoonlijke informatie online in te vullen
• Onbetrouwbare of onprofessionele webshop
• Ingewikkelde en tijdrovende registratieprocedure.

De eerste twee punten gaan voornamelijk over het gevoel van e-shoppers, het laatste punt is een concreet aandachtspunt voor webwinkeliers. Wanneer een klant teveel stappen moet doorlopen om iets te kunnen aanschaffen, en niet kan betalen zoals hij of zij wil, dan is de kans groot dat men afhaakt.

De onderzoekers raden dan ook aan om het aantal stappen in het aankoopproces te minimaliseren, en meerdere betaalalternatieven aan te bieden.

Het achteraf betalen van een aankoop kan ook een goede optie zijn, volgens de onderzoekers: achteraf betalen geeft een klant de zekerheid dat hij zijn bankgegevens nooit prijs hoeft te geven. Bovendien zorgt het voor vertrouwen bij de klant, wat leidt tot een hogere besteding in de webwinkel. Een klant hoeft tegelijkertijd alleen zijn (e-mail-)adres, geslacht en geboortedatum door te geven, wat snel is gebeurd. Uit het onderzoek blijkt bovendien dat het overgrote deel (70 procent) van de consumenten het geen probleem vindt deze gegevens achter te laten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in