(Top of flop) ABN Amro’s Pinsparen
Pinsparen is in de beleving van de consument een redelijk unieke dienst. Men denkt dat het kan helpen daadwerkelijk te gaan sparen.
Toch bestaat de groep consumenten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in deze nieuwe dienst slechts uit een handjevol mensen. Ongeveer één op de tien verwacht het pinsparen te gaan gebruiken.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuVeel consumenten vinden het vervelend dat je het sparen niet zelf in de hand hebt. En dat je niet je eigen grenzen kunt aangeven. Bovendien geldt voor een groep mensen dat het niet vanzelfsprekend is om te kunnen sparen, gezien hun financiële situatie. Bij een grote aankoop kan pinsparen voor deze consumenten problematisch zijn. Uiteindelijk willen veel mensen toch het liefst zelf het bedrag en het moment kunnen bepalen.
Zeven van de tien consumenten verwachten het pinsparen niet te gaan gebruiken wanneer hun bank het zou aanbieden. Opvallend is dat men vooral verwacht dat de bank er zelf veel aan zal hebben. De relevantie voor zichzelf ziet de consument nauwelijks.
Lees het hele onderzoek in het novembernummer van Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid