Overslaan en naar de inhoud gaan

(Top of flop) ABN Amro’s Pinsparen

ABN Amro biedt sinds kort een nieuwe dienst aan: pinsparen. Ideaal om ongemerkt te kunnen sparen, want op het moment dat je pint, wordt er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pinsparen is in de beleving van de consument een redelijk unieke dienst. Men denkt dat het kan helpen daadwerkelijk te gaan sparen.

related partner content for mobile comes here

Toch bestaat de groep consumenten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in deze nieuwe dienst slechts uit een handjevol mensen. Ongeveer één op de tien verwacht het pinsparen te gaan gebruiken.

Veel consumenten vinden het vervelend dat je het sparen niet zelf in de hand hebt. En dat je niet je eigen grenzen kunt aangeven. Bovendien geldt voor een groep mensen dat het niet vanzelfsprekend is om te kunnen sparen, gezien hun financiële situatie. Bij een grote aankoop kan pinsparen voor deze consumenten problematisch zijn. Uiteindelijk willen veel mensen toch het liefst zelf het bedrag en het moment kunnen bepalen.

Zeven van de tien consumenten verwachten het pinsparen niet te gaan gebruiken wanneer hun bank het zou aanbieden. Opvallend is dat men vooral verwacht dat de bank er zelf veel aan zal hebben. De relevantie voor zichzelf ziet de consument nauwelijks.

Lees het hele onderzoek in het novembernummer van .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in