Overslaan en naar de inhoud gaan

Iedereen een eigen reclamebureau

Mijn vorige blog ‘to pitch or not to pitch’ riep nogal wat reacties op. Vele lezers zijn het er mee eens dat een pitch niet het ideale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mijn vorige blog ‘to pitch or not to pitch’ riep nogal wat reacties op. Vele lezers zijn het er mee eens dat een pitch niet het ideale selectiemechanisme is. De aanstichter van die blog, , vertelt hoe hij het reclamebureau voor nu en de toekomst ziet.

related partner content for mobile comes here

Waarom is een pitch volgens jou niet het juiste middel om een bureau te kiezen?
‘Veel bedrijven sturen een briefing op en verwachten daar, eventueel na een telefonische toelichting, een uitwerking van. Een mooi plaatje met bijpassend praatje. Klant en bureau hebben elkaar dan nog helemaal niet in de ogen gekeken. Dat is volgens mij geen basis om een langdurige relatie aan te gaan. Zeker niet voor een dienst die zo sterk gebaseerd is op gevoel.’

Maar hoe dan wel?
‘Een organisatie die een bureau zoekt, zou er gewoon eens bij een paar naar binnen moeten stappen. Sfeer proeven, de mensen leren kennen. Je merkt dan vanzelf waar je een klik hebt en waar niet. Bij een pitch vertrouw je op het plaatje, terwijl je op de mens moet vertrouwen die het plaatje maakt. Hij of zij kan altijd een nieuw plaatje maken als het niet helemaal naar je zin is, maar hij wordt geen ander mens. Die klik is er. Of niet.’

Werkt dat in jouw praktijk?
‘Met ons bueau More willen we in contact komen met de klant en dan bekijken waar hij behoefte aan heeft.
Elke klant heeft eigen behoeftes. De een heeft veel creativiteit in huis, maar een tekort aan capaciteit. Een ander zit juist te wachten op strategisch communicatieadvies dat de eigen afdeling dan weer kan uitvoeren. Met de kennis van de klant en de aanvulling vanuit ons richten we gezamenlijk ons bureau in.

Wat zijn daarvan dan de voordelen?
‘We denken eerder in het proces mee en raken meer betrokken. Door samen een bureau te beginnen halen we meer uit de mensen. Door een betere procesbeheersing krijg je meer aandacht en tijd voor creativiteit en innovatie. Door samen een bureau te beginnen verankeren we de kennis in de organisatie en blijft het niet bij de medewerker(s) hangen. En last but not least- het plezier komt weer terug.'

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in