Kust leverde in 2011 1 miljard euro op


Daarnaast brachten ruim 3 miljoen Nederlanders een vakantie door aan de kust. In totaal besteedden de (inter)nationale toeristen hierbij ruim 1 miljard euro in Nederland.
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) presenteert deze cijfers woensdag 14 november tijdens de Landelijke Kustdagen in Zeeland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Nederlandse kust is met name populair bij Duitsers en Belgen. Duitsland staat al jaren op nummer één: in 2011 brachten zo’n 1,3 miljoen Duitsers een vakantie door aan onze kust. Het aantal Belgen aan de Nederlandse kust is in 10 jaar verdubbeld: in 2001 zochten 110.000 Belgen onze stranden op, in 2011 waren dat er 250.000.
De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de (inter)nationale marketing van Nederland. Het NBTC en Strand Nederland organiseren op 14 en 15 november dan ook de Landelijke Kustdagen in Veere, Zeeland. Met als thema ‘de kracht van de kust’ komen onderwerpen als economische (beleids)ontwikkeling, milieu, duurzaamheid, onderzoek en marketing aan bod.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid