Klant wil vooral lokaal product
Consumenten in de supermarkt hechten meer waarde aan producten van eigen bodem dan aan labels als 'fairtrade' en 'biologisch'. Dat blijkt…
Consumenten in de supermarkt hechten meer waarde aan producten van eigen bodem dan aan labels als 'fairtrade' en 'biologisch'. Dat blijkt uit de foodmonitor van Food for Food en Intomart Gfk.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Aan een groep van ruim meer dan 2000 consumenten was gevraagd waar zij de meeste waarde aan hecht: biologisch, fairtrade of lokaal. Van de respondenten vindt 23,8 procent lokale producten het belangrijkst. Fairtrade volgt met 11,9 procent, biologisch staat op 10,4 procent. Tegelijkertijd geeft 34,7 procent vaan de ondervraagden aan alle drie de eigenschappen even belangrijk te vinden. Een vijfde deel (19,1 procent) hecht aan geen van de drie labels enige waarde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid