Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant wil vooral lokaal product

Consumenten in de supermarkt hechten meer waarde aan producten van eigen bodem dan aan labels als 'fairtrade' en 'biologisch'. Dat blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten in de supermarkt hechten meer waarde aan producten van eigen bodem dan aan labels als 'fairtrade' en 'biologisch'. Dat blijkt uit de van Food for Food en Intomart Gfk.

related partner content for mobile comes here

Aan een groep van ruim meer dan 2000 consumenten was gevraagd waar zij de meeste waarde aan hecht: biologisch, fairtrade of lokaal. Van de respondenten vindt 23,8 procent lokale producten het belangrijkst. Fairtrade volgt met 11,9 procent, biologisch staat op 10,4 procent. Tegelijkertijd geeft 34,7 procent vaan de ondervraagden aan alle drie de eigenschappen even belangrijk te vinden. Een vijfde deel (19,1 procent) hecht aan geen van de drie labels enige waarde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in