'Nieuwe prijzenslag bepalend voor supermarktkeuze'


Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf en Bureau Consumenten Onderzoek onder ruim 3000 boodschappers. Ze geven aan een nieuwe prijzenslag in de supermarkt te waarderen. Tweederde zegt dat de prijzenslag bepalend is voor de supermarktkeuze. 34 Procent van de boodschappers geeft aan dat ze verschillende supermarkten gaan bezoeken om zo de goedkoopste producten te scoren, 21 procent kijkt naar welke supermarkten de meeste aanbiedingen heeft en gaat naar die supermarkt.
De prijzenslag heeft niet alleen gevolgen voor de supermarktkeuze, maar ook voor de productkeuze. 71 Procent van de boodschappers geeft aan dat prijs bepalend is voor de productkeuze van levensmiddelen. Als tweede is bepalend of een product in de aanbieding is (57%). Op ruime afstand volgen kwaliteitsaspecten als smaak (46%) en merk (28%).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat aanbiedingen belangrijk zijn, blijkt ook uit een onderzoek dat De Telegraaf heeft gedaan naar de wijze waarop supermarkten adverteren in de krant. Lezers blijken alle aanbiedingen stuk voor stuk te bekijken. Hoe meer aanbiedingen in een keer getoond worden, hoe langer lezers besteden aan supermarktadvertenties. Bij het tonen van minder aanbiedingen is het belangrijk dat de producten in de advertentie aanspreken. Dit bepaalt in grote mate de waardering van de advertentie. Aanbiedingen van groente (52%), vlees (52%), fruit (51%) en koffie (44%) zijn bij boodschappers het populairst. Van non-food aanbiedingen zien ze elektronica (43%), bad & douche (42%), Toiletartikelen (40%) en schoonmaakartikelen (39%) graag als aanbieding terug.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid