Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe prijzenslag bepalend voor supermarktkeuze'

Er komt mogelijk een nieuwe prijzenslag in de supermarkt. Albert Heijn gaf vorige week het startsein. Boodschappers geven aan dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf en Bureau Consumenten Onderzoek onder ruim 3000 boodschappers. Ze geven aan een nieuwe prijzenslag in de supermarkt te waarderen. Tweederde zegt dat de prijzenslag bepalend is voor de supermarktkeuze. 34 Procent van de boodschappers geeft aan dat ze verschillende supermarkten gaan bezoeken om zo de goedkoopste producten te scoren, 21 procent kijkt naar welke supermarkten de meeste aanbiedingen heeft en gaat naar die supermarkt.

related partner content for mobile comes here

De prijzenslag heeft niet alleen gevolgen voor de supermarktkeuze, maar ook voor de productkeuze. 71 Procent van de boodschappers geeft aan dat prijs bepalend is voor de productkeuze van levensmiddelen. Als tweede is bepalend of een product in de aanbieding is (57%). Op ruime afstand volgen kwaliteitsaspecten als smaak (46%) en merk (28%).

Dat aanbiedingen belangrijk zijn, blijkt ook uit een onderzoek dat De Telegraaf heeft gedaan naar de wijze waarop supermarkten adverteren in de krant. Lezers blijken alle aanbiedingen stuk voor stuk te bekijken. Hoe meer aanbiedingen in een keer getoond worden, hoe langer lezers besteden aan supermarktadvertenties. Bij het tonen van minder aanbiedingen is het belangrijk dat de producten in de advertentie aanspreken. Dit bepaalt in grote mate de waardering van de advertentie. Aanbiedingen van groente (52%), vlees (52%), fruit (51%) en koffie (44%) zijn bij boodschappers het populairst. Van non-food aanbiedingen zien ze elektronica (43%), bad & douche (42%), Toiletartikelen (40%) en schoonmaakartikelen (39%) graag als aanbieding terug.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in