TBWABEC wordt 'United State of Fans'
Dat maakt TBWA\Europe vandaag in Amsterdam bekend. Het bureau wordt nog steeds geleid door Antonie van Schendel als managing director en Kari Shaw als executive creative director, maar wordt als een nieuw, afzonderlijk label en als een Europese propositie van TBWA\ in de markt gezet.
'The currency of people's passions'. Dat is de leidende gedachte achter United State of Fans, met op de internationale klantenlijst Heineken, Adidas en Atos.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHet bureau gaat op zoek naar wat consumenten echt drijft, waar ze warm voor lopen, en komt met business- en communicatie-ideeën die merken helpen om winstgevende en duurzame relaties met hun klanten te onderhouden.
Van Schendel: 'Dat deden we als TBWA\BEC al maar met TBWA\ positioneren we het meer als een internationale propositie binnen het netwerk. Een belangrijke stap voor ons omdat we tot nu toe vooral een discipline waren binnen TBWA\ Nederland. We denken dat we zo beter in staat zijn om nog meer internationale business te winnen. We merken het in de praktijk en ook uit onderzoek blijkt dat adverteerders hun bureaus niet meer alleen op basis van above- en below-the-line communicatie uitkiezen, maar steeds vaker op basis van issues en content waar hun merk al aan verbonden is. Vaak is dat sport, muziek of film, daar zoeken ze het bureau bij dat daar het beste communicatie om heen kan bouwen.'
Tot voor kort leek de wereld van sport, muziek en entertainment het exclusieve domein te zijn van event producers, sponsor consultants en mediabureaus, maar veel sponsorstrategieën differentiëren niet en zijn te gefragmenteerd en geïsoleerd om echt effectief te zijn, is het idee. De opkomst van digitale en mobiele technologieën en de toegenomen sociale interactie vragen om een meer geïntegreerde benadering en die wil United State of Fans bieden.
Bart VanderVliet, die TBWA\ adviseerde en hielp bij het opzetten van de strategie voor het nieuwe bureau, is als director of strategy aan het nieuwe bureau verbonden.
Perry Valkenburg, coo international en president van TBWA\Europe, spreekt in een begeleidend persbericht van 'a real paradigm-shift, or a disruption as we call it.'
En: 'United State of Fans' zal recht door alle marketing- en communicatie-silos heenbreken en natuurlijk geïntegreerde en effectieve ideeën bieden. De vraag hoeveel 20 tot 25-jarigen een merk kan bereiken is belangrijk en nuttig, maar de vraag hoe je je marktaandeel kunt verhogen bij een enorme wereldwijde club van tennisliefhebbers of met welk idee 40 miljoen Lady Gaga-fans in beweging brengt, opent een nieuwe wereld aan mogelijkheden. Daar gaat United State of Fans over.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid