Nederland loopt voorop in m-commerce
Hieruit blijkt dat het m-commerce aandeel van de geboekte omzet uit online sales in Nederland het laatste kwartaal van 2012 steeg tot 9,1 procent. Dit is een groei van 419 procent ten opzichte van het laatste kwartaal in 2011. Nederland loopt hierbij ver vooruit op de opvolger Scandinavië waar het m-commerce aandeel groeide met 150 procent.
In het laatste kwartaal van 2012 bedraagt het m-commerce aandeel in Europa gemiddeld 5,6 procent, tegenover 2,2 procent in datzelfde kwartaal in 2011.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
De iPad heeft hier een aandeel van 54,2 procent in en is hiermee het populairste platform om mobiele aankopen mee te doen. Ook ligt de conversie naar een verkoop aanzienlijk hoger. De gemiddelde conversie van een iPad is 2 procent, andere mobiele apparaten rond de 0,5 procent.
Dit komt door de betere toegankelijkheid van de webshops op een tablet. De conversie van een tablet is dan ook vergelijkbaar met die van een pc, meent Zanox. De aankopen op de iPad worden vooral op zondagen gedaan.
Hatice van Leeuwen, head of publishers bij Zanox: ‘De smartphone wordt vooral gebruikt in de oriënterende fase van de customer journey. De tablet wordt juist weer gebruikt om de werkelijke aankoop te doen. Daar moeten klanten hun strategie op afstemmen. In plaats van vergoedingsmodellen gebaseerd op sales, zouden adverteerders zich bijvoorbeeld kunnen focussen op vergoedingen op basis van het aantal app-downloads, informatieaanvragen, sms’jes of telefoontjes dat een adverteerder binnen krijgt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid