
Er gingen al langer geruchten over de overname, maar Twitter heeft de transactie vandaag zelf bevestigd.
Bluefin Labs levert informatie over activiteit op sociale media rond tv-programma's aan adverteerders en tv-netwerken. Twitter hoopt met de overname nieuwe manieren van advertenties aan te kunnen bieden, maar wil ook de gebruikers een nieuwe ervaring geven op het gebied van 'sociale televisie'. Als voorbeeld noemt het bedrijf de miljoenen mensen die Twitter gebruikten tijdens de Super Bowl afgelopen zondag.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens"Twitter is een geweldigde toevoeging aan live televisie. We kijken er naar uit om samen met Bluefin en onze partners in de tv-industrie de ervaring van Twitter en tv nog beter te maken", aldus het bedrijf. Een overnamebedrag wordt niet genoemd, maar vermoedelijk ligt deze tussen 50 en 100 miljoen euro.
(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee