Overslaan en naar de inhoud gaan

Stekker uit tijdschrift Aktueel

Het tijdschrift Aktueel is eind vorig jaar in stilte stopgezet. Audax Publishers kon de titel wegens teruglopende verkoop en de dalende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Aktueel van december vorig jaar blijkt de laatste editie te zijn geweest. Marieke Cambeen, uitgever bij Audax Publishers, verklaart dat de teruglopende verkoop en de dalende advertentie-inkomsten het blad 'de das heeft omgedaan'.

related partner content for mobile comes here

Vier jaar geleden besloot Audax Publishers het toenmalige weekblad Aktueel te veranderen in een maandblad. Aktueel kreeg toen een nieuwe naam: Aktueel Man.

Begin vorig jaar werd die titelwijziging weer teruggedraaid. Het motto van die vernieuwing luidde toen: 'Aktueel: als man mag je in 2012 gewoon weer jezelf zijn.'

De betaalde oplage daalde in de laatste vier kwartalen met 13 procent tot zelfs 29 procent in vergelijking met dezelfde periode in het jaar ervoor. Hieronder de oplageontwikkelingen van de afgelopen acht rapportageperioden.

Periode Oplage
2010 Q4 19.305
2011 Q1 17.144
2011 Q2 24.623
2011 Q3 27.613
2011 Q4 14.212
2012 Q1 13.259
2012 Q2 17.364
2012 Q3 24.109
Bron: Hoi

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in