Overslaan en naar de inhoud gaan

Metro en Sp!ts scherper gepositioneerd

TMG sleutelde aan de profielen van gratis dagbladen Sp!ts en Metro. Metro is vanaf nu een zakelijke, serieuze krant voor een brede…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Metrolezer krijgt een mix van (internationaal) nieuws, politiek, entertainment, sport, reizen, eten en uitgaan, gezondheid, familieleven, beauty, mode en lifestyle. Het reguliere nieuwskatern wordt aangevuld met themapagina´s die aansluiten bij de herpositionering. Personal Finance en Carrière zijn daarin de pijlers. Metro focust zich daarnaast sterker op Amsterdams en Rotterdams nieuws.

related partner content for mobile comes here

Sp!ts schrijft voor jongvolwassenen, en brengt het belangrijkste nieuws in hun interessegebieden en leefwereld. Met een positief kritische en prikkelend toon. In Sp!ts ligt de nadruk, naast nieuws en sport, nog meer op entertainment: tv, showbizz, muziek, mode, film, uitgaan en gaming.

Cees Polman, uitgever van Metro en Sp!ts, licht toe: ‘Sinds de introductie van Metro en Sp!ts in 1999 hebben gratis dagbladen een gevestigde positie in het medialandschap opgebouwd. Zij worden door ruim 2,9 miljoen mensen met veel plezier gelezen. Zij krijgen door een verscherpte positionering van beide dagbladen een nóg gevarieerder aanbod. De adverteerder krijgt hiermee nog betere mogelijkheden om Nederlanders met een specifiek profiel te bereiken.’

Daarnaast is ook de distributiestrategie van beide titels aangepast. Metro versterkt de focus op Amsterdam en Rotterdam. Distributie binnen het openbaar vervoer is voor beide titels een speerpunt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in