Metro en Sp!ts scherper gepositioneerd


De Metrolezer krijgt een mix van (internationaal) nieuws, politiek, entertainment, sport, reizen, eten en uitgaan, gezondheid, familieleven, beauty, mode en lifestyle. Het reguliere nieuwskatern wordt aangevuld met themapagina´s die aansluiten bij de herpositionering. Personal Finance en Carrière zijn daarin de pijlers. Metro focust zich daarnaast sterker op Amsterdams en Rotterdams nieuws.
Sp!ts schrijft voor jongvolwassenen, en brengt het belangrijkste nieuws in hun interessegebieden en leefwereld. Met een positief kritische en prikkelend toon. In Sp!ts ligt de nadruk, naast nieuws en sport, nog meer op entertainment: tv, showbizz, muziek, mode, film, uitgaan en gaming.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCees Polman, uitgever van Metro en Sp!ts, licht toe: ‘Sinds de introductie van Metro en Sp!ts in 1999 hebben gratis dagbladen een gevestigde positie in het medialandschap opgebouwd. Zij worden door ruim 2,9 miljoen mensen met veel plezier gelezen. Zij krijgen door een verscherpte positionering van beide dagbladen een nóg gevarieerder aanbod. De adverteerder krijgt hiermee nog betere mogelijkheden om Nederlanders met een specifiek profiel te bereiken.’
Daarnaast is ook de distributiestrategie van beide titels aangepast. Metro versterkt de focus op Amsterdam en Rotterdam. Distributie binnen het openbaar vervoer is voor beide titels een speerpunt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid