Overslaan en naar de inhoud gaan

Diesel Days To Live: Hippe levensmeter

(GB) Wie gebruikt zijn horloge nog om te zien hoe laat het is? Als mode-accessoire heeft het polsklokje wellicht nog enig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De boodschap van de campagne luidt: besteed die resterende dagen goed.Met Days to Live kan je berekenen hoeveel dagen je nog te goed hebt voordat je het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt. Crispin Porter + Bogusky maakte deze Diesel Timeframes-campagne die moet onderstrepen dat het hoog tijd wordt om die dag nu eens echt, met wortel en al, te gaan plukken. Of, zoals de merkfilosofie luidt: ‘Tijd om moedig te zijn’.

related partner content for mobile comes here

‘We willen dat mensen vooruit gaan kijken, dat ze écht zien hoeveel tijd ze nog over hebben’, zegt ecd Matt Gooden van Crispin, Porter + Bogusky. ‘Deze horloges zijn veel groter dan de meeste horloges, en we vonden dat daar een heel uitdagende campagne bij hoorde’.

En uitdagend werd het: Anthony Dickenson (Pulse) regisseerde een montage van stijlvolle hippe mensen die hun tijd verdoen op veel verschillende manieren. De video is geproduceerd door digitaal productiebureau Storythings. Zij kozen voor een serie stills in HTML5, waardoor de beelden razendsnel geladen worden door de meest uiteenlopende digitale media.

Aan het einde van de video kunnen kijkers een onlinevragenlijst invullen om te laten berekenen hoeveel dagen het aardse nog voor hen in het verschiet liggen. Hiervoor ontwikkelde Storythings het algoritme. De vragen die ingevuld worden beslaan onderwerpen als drugsgebruik en seksleven, maar ook favoriete kleur en levenslust. Voor de iPhone is er ook een speciale wekker beschikbaar die je elke dag wekt met het aantal dagen dat je nog te leven hebt en een inspirerende boodschap om je te prikkelen de dag zo zinvol mogelijk door te brengen.

Lees in Adformatie van deze week hoe de regisseur Anthony Dickenson te werk ging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in