IAB: Marketeers weinig kennis mobile marketing
Het IAB ontdekte in zijn onderzoek ook dat ervaring en kennis met bepaalde delen van mobiele marketing, zoals het juiste webdesign of privacy bij 53 procent van de ondervraagden nog onvoldoende is.
Gebrek aan verstand hebben van mobile is voor merken net als vorig jaar de belangrijkste reden om niet meer geld aan mobiele marketing uit te geven.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe ondervraagde bureaus geven aan dat als hun klanten, de adverteerders, er meer verstand van zouden hebben, de bureaus meer geld hier aan uit zouden kunnen geven.
Het meten van de resultaten van mobiele marketing blijft ook een lastig punt, geven de ondervraagden aan. 31 procent van de bureaus geeft aan dat dit de reden is dat er niet meer aan mobiele marketing wordt uitgegeven. 49 procent zegt dat onvoldoende kennis over real-time advertising op de smartphone de reden is. 48 procent zegt geen ervaring met NFC (near field communication) te hebben.
De voorspelling is echter wel dat de uitgaven aan mobiele marketing zullen stijgen, mede ook omdat het senior management steeds vaker wil dat mobiel ook in de advertentiecampagne wordt meegenomen.
Voor het onderzoek zijn 350 mediabureaus in Groot-Brittannië ondervraagd
Bron: MarketingWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid