Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: Marketeers weinig kennis mobile marketing

Bureaus geven aan dat marketeers in Groot-Brittannië mobile marketing nog niet zo goed begrijpen. Dat is volgens het IAB de reden dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het IAB ontdekte in zijn onderzoek ook dat ervaring en kennis met bepaalde delen van mobiele marketing, zoals het juiste webdesign of privacy bij 53 procent van de ondervraagden nog onvoldoende is.

related partner content for mobile comes here

Gebrek aan verstand hebben van mobile is voor merken net als vorig jaar de belangrijkste reden om niet meer geld aan mobiele marketing uit te geven.

De ondervraagde bureaus geven aan dat als hun klanten, de adverteerders, er meer verstand van zouden hebben, de bureaus meer geld hier aan uit zouden kunnen geven.

Het meten van de resultaten van mobiele marketing blijft ook een lastig punt, geven de ondervraagden aan. 31 procent van de bureaus geeft aan dat dit de reden is dat er niet meer aan mobiele marketing wordt uitgegeven. 49 procent zegt dat onvoldoende kennis over real-time advertising op de smartphone de reden is. 48 procent zegt geen ervaring met NFC (near field communication) te hebben.

De voorspelling is echter wel dat de uitgaven aan mobiele marketing zullen stijgen, mede ook omdat het senior management steeds vaker wil dat mobiel ook in de advertentiecampagne wordt meegenomen.

Voor het onderzoek zijn 350 mediabureaus in Groot-Brittannië ondervraagd

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in