Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele advertenties steeds belangrijker voor Facebook

De advertenties in de mobiele versie van Facebook zorgden in het vierde kwartaal voor 23 procent van de advertentie-inkomsten van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook begon 2012 zonder advertenties in de mobiele app. In het derde kwartaal werd de optie voor mobiele advertenties uitgerold en in de laatste drie maanden zorgden de mobiele advertenties voor 306 miljoen dollar aan inkomsten. De opbrengst van advertenties via vaste computers groeide maar met tien procent.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe ontwikkelingen hadden echter wel hun prijskaartje. De omzet steeg dankzij de extra advertentie-inkomsten met veertig procent naar 1,6 miljard in het vierde kwartaal, maar de totale winst was slechts 64 miljoen dollar. In 2011 was dat 302 miljoen. Volgens Facebook gaat het om eenmalige investeringen en zijn de winstverwachtingen meer dan uitgekomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in