Mobiele advertenties steeds belangrijker voor Facebook
De advertenties in de mobiele versie van Facebook zorgden in het vierde kwartaal voor 23 procent van de advertentie-inkomsten van het…
Facebook begon 2012 zonder advertenties in de mobiele app. In het derde kwartaal werd de optie voor mobiele advertenties uitgerold en in de laatste drie maanden zorgden de mobiele advertenties voor 306 miljoen dollar aan inkomsten. De opbrengst van advertenties via vaste computers groeide maar met tien procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De nieuwe ontwikkelingen hadden echter wel hun prijskaartje. De omzet steeg dankzij de extra advertentie-inkomsten met veertig procent naar 1,6 miljard in het vierde kwartaal, maar de totale winst was slechts 64 miljoen dollar. In 2011 was dat 302 miljoen. Volgens Facebook gaat het om eenmalige investeringen en zijn de winstverwachtingen meer dan uitgekomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid