Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse onderzoekers komen met privacy standaard

De Britse branchevereniging voor marktonderzoek, MRS, heeft een ‘fair data’-standaard ontwikkeld ter bescherming van privacy.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken en marktonderzoekbureaus die het logo voeren, laten zien op een ethisch verantwoorde manier om te gaan met persoonlijke consumentendata.

related partner content for mobile comes here

Merken en niet-leden die het fair data-logo willen voeren, zullen moeten voldoen aan 10 criteria. MRS-leden mogen automatisch het logo voeren.

Er zijn welgeteld 8 bedrijven die meedoen aan de lancering, waarvan slechts 2 B2C bedrijven: GSK en Lil-lets.

MRS is daarnaast in gesprek met andere brancheverenigingen, zoals de Britse Advertising Association en ISBA.

Merken zullen, om het logo te mogen voeren, zich moeten houden aan de volgende beloftes:

- We zullen er voor zorgen dat alle persoonlijke data worden verzameld met toestemming van de klant.
- We zullen geen persoonlijke data gebruiken voor andere doelen dan waar toestemming voor is gegeven, en de wensen van de klant respecteren wat betreft het gebruik van data.
- We zorgen ervoor dat klanten toegang hebben tot hun persoonlijke data en dat we vertellen hoe we de data gebruiken.
- We zullen persoonlijke data beschermen en vertrouwelijk behandelen.
- We zorgen ervoor dat werknemers begrijpen dat persoonlijke data persoonlijk zijn, en dat ze deze data dus met respect zullen behandelen.
- We zorgen ervoor dat kwetsbare groepen en minderjarigen beschermd worden bij het genereren van data.
- We managen onze data supply chain met dezelfde ethische standaarden als dat we verwachten van andere toeleveranciers.
- We zorgen dat de ethische best practice wat betreft persoonlijke data gelijk loopt met ons procurementproces
- We zorgen dat alle werknemers die toegang hebben tot persoonlijke data, goed getraind zijn.
- We gebruiken geen persoonlijke data als er onzekerheid is over deze criteria.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in