Britse onderzoekers komen met privacy standaard
Merken en marktonderzoekbureaus die het logo voeren, laten zien op een ethisch verantwoorde manier om te gaan met persoonlijke consumentendata.
Merken en niet-leden die het fair data-logo willen voeren, zullen moeten voldoen aan 10 criteria. MRS-leden mogen automatisch het logo voeren.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuEr zijn welgeteld 8 bedrijven die meedoen aan de lancering, waarvan slechts 2 B2C bedrijven: GSK en Lil-lets.
MRS is daarnaast in gesprek met andere brancheverenigingen, zoals de Britse Advertising Association en ISBA.
Merken zullen, om het logo te mogen voeren, zich moeten houden aan de volgende beloftes:
- We zullen er voor zorgen dat alle persoonlijke data worden verzameld met toestemming van de klant.
- We zullen geen persoonlijke data gebruiken voor andere doelen dan waar toestemming voor is gegeven, en de wensen van de klant respecteren wat betreft het gebruik van data.
- We zorgen ervoor dat klanten toegang hebben tot hun persoonlijke data en dat we vertellen hoe we de data gebruiken.
- We zullen persoonlijke data beschermen en vertrouwelijk behandelen.
- We zorgen ervoor dat werknemers begrijpen dat persoonlijke data persoonlijk zijn, en dat ze deze data dus met respect zullen behandelen.
- We zorgen ervoor dat kwetsbare groepen en minderjarigen beschermd worden bij het genereren van data.
- We managen onze data supply chain met dezelfde ethische standaarden als dat we verwachten van andere toeleveranciers.
- We zorgen dat de ethische best practice wat betreft persoonlijke data gelijk loopt met ons procurementproces
- We zorgen dat alle werknemers die toegang hebben tot persoonlijke data, goed getraind zijn.
- We gebruiken geen persoonlijke data als er onzekerheid is over deze criteria.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid