Overslaan en naar de inhoud gaan

Online aankopen door ‘always on’ verdubbeld

In Nederland hebben 1,5 miljoen mensen in de eerste helft van 2012 een online aankoop (product of dienst) gedaan. Dit is vergeleken met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enorme stijging verklaard
Consumenten zijn door de snelle opkomst van mobiele technologie ‘always on’ en dat biedt een enorme kans voor webwinkels. Dit leidt vervolgens weer tot nieuwe innovaties. Wijnand Jongen, directeur van thuiswinkel.org verwacht dat mobile commerce de komende jaren een nog hoge vlucht zal nemen.

related partner content for mobile comes here

Het stijgende gebruik van smartphones en tablets (werk en privé), de groter wordende beschikbaarheid van WiFi en 3G-netwerken spelen een andere significante rol in deze groei. Vanaf februari dit jaar bied KPN zelfs aan.

Dat consumenten ‘always on’ zijn, heeft een positief effect op M-commerce. Consumenten ontdekken meer het gemak van online oriëntatie en aankoop, zoals via mobiel (69%) en via tablets. Bijna een derde van de mobiele aankopen gaat op dit moment via tablets.

Topsegmenten
De top 5 segmenten die mobiel via internet worden gekocht:
· apps of mobiele software (43%)
· muziek en downloads (12%)
· kleding en schoenen (10%)
· tickets (9%)
· boeken, tijdschriften, kranten (9%)

Combinatie techniek en marketing
Het gebruik van mobiele apparaten is nog steeds in opkomst. Op dit moment is het aantal mensen dat een tablet bezit bezig met een inhaalslag ten opzichte van de smartphone-bezitters. Tablets zijn op weg de reguliere thuiscomputer te vervangen en nummer 1 te worden.

Voor webwinkels liggen hier dus kansen die mogelijk weer leiden tot nieuwe ontwikkelingen en technieken voor dit gebied. Unieke mogelijkheden ontstaan door combinaties van nieuwe techniek en marketing. Denk bijvoorbeeld aan het het metrostation in Zuid Korea waar zijn.

Kansen De stijging in het gebruik van mobiele apps en de verkoop via mobiele apps het afgelopen jaar is enorm geweest. Ook voor dit jaar wordt een groei voorzien binnen de online mobiele markt. Consumenten willen bediend worden op een makkelijke en effectieve manier. Voor retailers ligt hier dus een kans. Door optimale online en mobiele presentatie kunnen retailers meegroeien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in