Abdicatie-paars
Onvermoeibaar predikende marketeers hebben ondertussen (m)enige aardverschuiving weten te veroorzaken. Het gaat namelijk niet langer om het verkopen van een potje verf. Nee mijnheer, producten zijn zo inwisselbaar en koud. Het zijn commodities. Ze doen vooral denken aan het gedoe van de schilderwerken. Schuren, afplakken, vieze kwasten, nare geurtjes en spatten op het parket. Wat wij verkopen, is een beléving. Al snel werd 'wit' herdoopt naar 'Long Island' en rood naar 'Marrakesh'. Wat de belevingswedloop ontketende tussen de verschillende aanbieders. Op dit moment bieden de diverse verfproductenten onder meer ´Ontkiemde wolk´, 'Elegant vilt' en 'Scrapbook papier'. Dat zijn nog eens een namen voor een wittint. Je gaat bijna verlangen naar het moment dat vrouwlief erop wijst dat het plafond nog eens gewit moet worden. In 50 tinten grijs natuurlijk.
Dit feest wordt natuurlijk ook in andere sectoren gevierd. Wandel maar eens rond in de showroom van een willekeurig automerk. Plaats genoeg op dit moment. En stort je eens lekker op kleuren die worden aangeboden. Je kan er moeiteloos een quiz van maken die de nodige gespreksstof levert bij de lunch. Welke kleuren horen bij welke namen? Ik ben eerlijk benieuwd of iemand de juiste combinatie kan herkennen in onderstaande selectie …
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor haarkleurproducten, dakpannen, gekamd-katoengaren badhanddoeken en kiss-resistent lipstick. Deze producten worden aangeboden in respectievelijk Chocolade, Engobe, Grège en Stay Nude. De kleurfantasieën schreeuwen om belevingsaandacht en hopen er meerwaarde uit te putten, het customer engagement mee te verhogen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de voorbeelden die u elke dag in het oog springen. Maar wil toch afsluiten met een, tja, kers op de taart?
Die komt dan zonder meer toe aan Essie . Volgens henzelf een referentie in nagelsalons en nagellakken. Die maken er een erezaak van om net een stapje verder te gaan. Wat dachten we van ‘all tied up’, ‘alligator purse’ of ‘armed and ready’ om het maar even bij de ‘a’ te houden. (Hoewel ik u ook ‘baby’s breath’, ‘below the belt’ en bachelorette bash’ niet wil onthouden.)
Benieuwd naar alle creatieve creaties? Ontdek hier meer. Mijn favoriet is een heerlijk diepbourgognerode nagellak. Die kan natuurlijk niet 'rood' heten, zelfs niet '1001 nachten-rood'. Te saai, niet scherp genoeg, te weinig emotie. Nee: 'after sex' is de geniale vondst waarmee ze het verschil gaan maken. En dan maar hopen dat sex sells…anders wordt het reclameren bij de ‘after sales’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid