Overslaan en naar de inhoud gaan

Abdicatie-paars

Vroeger, toen kernenergie nog ging zorgen voor een kommerloze verderzetting van de groei en Samsom nog leerde rekenen, was het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onvermoeibaar predikende marketeers hebben ondertussen (m)enige aardverschuiving weten te veroorzaken. Het gaat namelijk niet langer om het verkopen van een potje verf. Nee mijnheer, producten zijn zo inwisselbaar en koud. Het zijn commodities. Ze doen vooral denken aan het gedoe van de schilderwerken. Schuren, afplakken, vieze kwasten, nare geurtjes en spatten op het parket. Wat wij verkopen, is een beléving. Al snel werd 'wit' herdoopt naar 'Long Island' en rood naar 'Marrakesh'. Wat de belevingswedloop ontketende tussen de verschillende aanbieders. Op dit moment bieden de diverse verfproductenten onder meer ´Ontkiemde wolk´, 'Elegant vilt' en 'Scrapbook papier'. Dat zijn nog eens een namen voor een wittint. Je gaat bijna verlangen naar het moment dat vrouwlief erop wijst dat het plafond nog eens gewit moet worden. In 50 tinten grijs natuurlijk.

related partner content for mobile comes here

Dit feest wordt natuurlijk ook in andere sectoren gevierd. Wandel maar eens rond in de showroom van een willekeurig automerk. Plaats genoeg op dit moment. En stort je eens lekker op kleuren die worden aangeboden. Je kan er moeiteloos een quiz van maken die de nodige gespreksstof levert bij de lunch. Welke kleuren horen bij welke namen? Ik ben eerlijk benieuwd of iemand de juiste combinatie kan herkennen in onderstaande selectie …

Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor haarkleurproducten, dakpannen, gekamd-katoengaren badhanddoeken en kiss-resistent lipstick. Deze producten worden aangeboden in respectievelijk Chocolade, Engobe, Grège en Stay Nude. De kleurfantasieën schreeuwen om belevingsaandacht en hopen er meerwaarde uit te putten, het customer engagement mee te verhogen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de voorbeelden die u elke dag in het oog springen. Maar wil toch afsluiten met een, tja, kers op de taart?
Die komt dan zonder meer toe aan Essie . Volgens henzelf een referentie in nagelsalons en nagellakken. Die maken er een erezaak van om net een stapje verder te gaan. Wat dachten we van ‘all tied up’, ‘alligator purse’ of ‘armed and ready’ om het maar even bij de ‘a’ te houden. (Hoewel ik u ook ‘baby’s breath’, ‘below the belt’ en bachelorette bash’ niet wil onthouden.)

Benieuwd naar alle creatieve creaties? Ontdek meer. Mijn favoriet is een heerlijk diepbourgognerode nagellak. Die kan natuurlijk niet 'rood' heten, zelfs niet '1001 nachten-rood'. Te saai, niet scherp genoeg, te weinig emotie. Nee: 'after sex' is de geniale vondst waarmee ze het verschil gaan maken. En dan maar hopen dat sex sells…anders wordt het reclameren bij de ‘after sales’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in